مقالات

آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی

مدرک بین المللی آموزش طراحی لباس
Rate this post

طراحی لباس

طراحی لباس، یک رشته هنری، تحصیلی و نهایتا یک شغل شاد و جذاب و امروزه بسیار پردرآمد است ،شغل طراحی لباس امروزه که یکی از پر طرفدارترین شغل ها به شمار می رود و به عنوان یک صنعت 3 هزار میلیارد دلاری در کلیه جوامع از جایگاه بالایی برخوردار است. طراحی لباس، شامل المان هایی است که با رعایت کردن آن ها و کسب مهارت در حیطه این المان ها می توان به موفقیت

مدرک بین المللی -مرکز آموزش طراحی لباس - آموزشگاه پیشکسوتان

آموزشگاه پیشکسوتان – مدرک بین المللی

های روزافزون در این رشته رسید. المان هایی همچون مسلط بودن به فرهنگ اقوام مختلف، توجه به مشاغل موجود در جامعه، به روز بودن، مجهز بودن به علم و دانش دوخت و مواد اولیه با کیفیت و در نظر گرفتن سلایق و ذائقه پوششی مردم، می توانند در پیشرفت و موفقیت یک طراح لباس بسیار تأثیرگذار باشند. در این مقاله قصد داریم پیرامون موضوع آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی

مطالب مختصر، جامع و مفیدی را در اختیار خواننده محترم قرار دهیم. زمانی که یک طراح لباس به چشم اندازهای زیبا و مملو از مهارت، تخصص و تجربه در کار مورد علاقه خود می نگرد، یکی از راهکارهایی که در مسیر تبدیل رؤیاهای خود به واقعیت از آن بهره می گیرد، کسب مهارت از طریق آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی می باشد؛ چون او خوب می داند که این مدرک بین المللی به شخصی ارائه می شود که از دیدگاه داوران باتجربه و کارکشته، لیاقت، دانش و توانایی طراحی لباس در سطح بین المللی را خواهد داشت.

مبانی طراحی لباس

در دوره های آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی، اولین و پایه ای ترین مطلبی که برای آموزش دوره طراحی لباس در نظر گرفته می شود، مبانی طراحی لباس است که سنجش میزان اطلاعات هنرجو نسبت به اصول طراحی صورت می پدیرد. مبانی طراحی لباس، اصول ریز و درشت و البته در بیشتر موارد ساده ای را شامل می شود که به هدف آشناسازی هنرجو با هنر طراحی لباس مطرح می شوند تا بعد از آموزش دیدن، هنرجو با استفاده از خلاقیت خود بتواند از بکارگیری و ترکیب این اصول ساده، طرحی نو، منحصر به‌ فرد و بی نظیر بیافریند. یکی از اصول اولیه طراحی،اسقتباس گیری  و  الهام گیری از طبیعت و محیط اطراف در طراحی لباس است. در یک  دوره ی آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی، مربیان دید و دقت هنرجویان را با یادآوری مولفه هایی که در طبیعت وجود دارد ، تقویت می نمایند. آن ها از هنرجویان مبتدی، طراحانی قابل، با اعتماد به نفس و خلاق می سازند. سپس به اصول تخصصی طراحی لباس مانند دانش طرح، جنس و کیفیت و قابلیت های هر نوع پارچه ای می پردازند. اصولی همچون تأثیر المان های مهمی همچون یقه و آستین و … در تنوع بخشیدن به لباس ها آموزش داده می شوند.

طراحان لباس

طراحان لباس، افرادی هستند که فرهنگ، قومیت و ذائقه پوششی نسل های مختلف را می شناسند و با توجه به عوامل ذکر شده اقدام به طراحی لباس های جذاب، فاخر و متنوع می نمایند. طراحان لباسی که دوره های آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی را با موفقیت می گذرانند، در این کره خاکی قادر به برآورده ساختن نیازهای پوششی مردم خواهند بود. این افراد مجهز به دانش، تخصص و مهارت اصولی و حرفه ای طراحی لباس هستند. طراحان لباس می دانند که حتی ابتدایی ترین لباس بسته به جزئیات سبک طراحی که انتخاب می کنند، می تواند ظاهری متنوع داشته باشد. آن‌ ها به این مسئله واقفند که طراحی لباس، شامل عناصر ساده ای است که در ترکیب های مختلفی گرد هم آمده اند. مثلاً با استفاده از یک طرح ساده و تنها با اضافه کردن جزئیات ساده اما همراه با خلاقیت، می توان ظاهری متفاوت، خاص و دلنشین را رقم زد.

توصیه های کاربردی در طراحی لباس

در این بخش پیشنهادات مفید و علمی برای ارتقای هنر طراحی لباس را به علاقه مندان این حرفه ارائه خواهیم نمود.

  1. شروع به طراحی کنید. هنگامی که می بینید یک فرد معروف لباسی پوشیده است که شما را جذب می کند، می توانید از آن الهام بگیرید یا به هنگام تماشای یک برنامه تلویزیونی یا فیلم، از جزئیات جذاب یادداشت تهیه کنید و سپس شروع به قرار دادن آن جزئیات در یک لباس نمایید.

  2. در مورد نقاشی و طراحی اطلاعات کسب کنید. هر روز حداقل سی دقیقه وقت بگذارید و تمرین نقاشی کنید.

  3. برای دستیابی به عناصر الهام بخش برای طراحی های خود، به گذشته، فرهنگ های دیگر و همچنین جدیدترین مجلات مد سر بزنید.

  4. مستقیماً از یک طراح دیگر تقلید و به نوعی کپی نکنید. خصوصاً اگر قصد فروش محصولات خود را دارید. بهتر است روی جزئیاتی که دوست دارید تمرکز کنید و آن ها در طراحی های خود به کار بگیرید.

  5. می توانید از شکل یک گردنبند، سبک یک آستین، حرکت چین های یک دامن و … در طراحی های خود استفاده کنید.

  6. در مورد خیاطی یاد بگیرید. حتی اگر قصد دوخت و دوز را ندارید، اما لازم است پیرامون خیاطی اطلاعات نسبی در اختیار داشته باشید.

  7. شاید نیاز باشد آزمون و خطای زیادی را در بحث طراحی امتحان کنید. ترکیب بعضی سبک ها جذاب از آب در می آیند و برخی ترکیب ها این چنین نخواهند شد.

  8. با شرکت در دوره های آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی می توانید به مباحث مورد نیاز برای یک طراحی صحیح و حرفه ای مسلط شوید.

آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان

آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی

طراحان حرفه ای و مجرب لباس که سال ها عمر خود را صرف کسب مهارت و تجربه در این حیطه نموده اند، تمایل دارند تا تجربیات خود را در غالب دوره های آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی در اختیار هنرجویان علاقه مند به این عرصه قرار دهند. طراحی لباس یک رشته هیجان انگیز است که به طور مداوم در حال تحول می باشد. بدین سبب لازم است طراحان لباس دانش و مهارت خود را در زمینه طراحی لباس به روز کنند. دوره های آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی راهکاری برای به روز رسانی توانایی ها و کسب ایده های جدید طراحی لباس می باشند.

مزایای مدارک بین المللی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

مؤسسات متولی برگزاری آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی، مدرکی بین المللی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای به هنرجویان اعطا می نمایند. مدارک بین المللی سازمان آموزش فنی و حرفه ای مزایای بسیاری را برای دارندگان آن به ارمغان می آورد. این مدرک از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تائید شده و ممهور به مهر این وزارت است. یکی از مزایای این مدرک، ارزشمندی آن در جهت اخذ مجوز کسب و کار می باشد. همچنین دارندگان این مدرک می توانند نسبت به دریافت وام خوداشتغالی اقدام نمایند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید با داشتن مدرک بین المللی سازمان فنی و حرفه ای می توانید با ارائه آن به سفارت نسبت به درخواست مهاجرت اقدام کنید. به هنرجویانی که با موفقیت دوره های آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی را بگذرانند، مدرکی اعطا خواهد شد که این مدرک در صورت ترجمه، از طرف دارالترجمه ممهور به مهرهای وزارت کار، وزارت امور خارجه و همچنین وزارت دادگستری خواهد بود. قابل ذکر است مدارک بین المللی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در 146 کشور دنیا دارای اعتبار می باشند. در آخر خاطر نشان می کنیم که مدرک بین المللی سازمان فنی و حرفه ای، به صورت الکترونیکی صادر می شود؛ به این ترتیب از هر کجای دنیا امکان صدور آنلاین این مدرک برای دانشجویان دورهای آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *