مقالات

آموزش طراحی لباس و مد

طراحی لباس و مد - آموزش طراحی لباس
Rate this post

آموزش طراحی لباس-پیش مقدمه
نفس محمدی-آموزشگاه پیشکسوتان

آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان

امروزه آموزشگاه طراحی لباس و مد بین مردم محبوبیت خود را به دست آورده است و برای علاقمندان فرصت خوبی ست تا در یک مکان آکادمیک یا موسسه های خصوصی به اموزش طراحی لباس و مد بپردازند. دراینجا قبل از بحث درباره طراحی مد و آموزشگاه طراحی لباس، ابتدا به پیشینه ی این رشته می پردازیم.

تاریخچه طراحی لباس
تاریخچه طراحی لباس و توسعه این صنعت از قرن نوزدهم آغاز شد، هنگامی که چارلز فردریک ورث برچسب خود را در پوشاک خود ایجاد کرد. قبل از موفقیت ، چارلز فردریک در پاریس پارچه فروش بود. قبل از او لباس ها توسط خیاط ها و خیاط های ناشناس دوخته میشد. این طراح آنقدر موفق شد که بتواند در آموزشگاه طراحی لباس خودش مشتری را تصور کند که چه چیزی را می خواهد بپوشد.
از آنجا که تاریخ مد در پاریس آغاز شده است ، بیشتر طرح ها در اوایل قرن بیستم در این شهر سرچشمه گرفته اند. مجلات مد از لندن و بسیاری از کشورها افراد خود را به نمایشگاه های مد پاریس می فرستادند. فروشگاه های بزرگ هم خریداران را برای خرید پوشاک و کپی کردن از آنها می فرستادند. در آن زمان آن ها آشکارا جزئیات و سبک دیگران را سرقت می کردند. در این زمان در تاریخ مد ، هیچ تقسیم مشخصی بین لباس مجلسی و لباس روزمره وجود نداشت. نخستین نمایش های واقعی مد در قرن بیستم توسط ژان پاگوین ، یکی از اولین طراحان لباس زن برگزار شد. او همچنین اولین طراح لباس در پاریس بود که شعبه هایی در بوینوس آیرس ، مادرید و لندن افتتاح کرد. دیگر طراحان تأثیرگذار آن زمان ماریانو فورتونی و ژاک دوثت بودند. Doucet عالی بود وقتی صحبت از رنگهای پاستیل شد. لباس های استادانه وطراحی های وی ، از سبک امپرسیونیست ها پیروی می کرد، بنابراین مشتریانش هرگز گم نمی شدند. بسیاری سعی کرده اند به Doucet ، یک طراح با سلیقه خاص و زیبا تبدیل شوند ، اما به ندرت به موفقیت او دست یافته اند. پس از جنگ جهانی اول ، تاریخ طراحی مد تغییر یافت. لباس های تنگ و آزار دهنده رها شدند ، و سبک لباس های بالای زانو وارد بازار ها شدند. برخی از زنان لباس های خود را از مردان تقلید کردند، و گرچه برخی طراحان به این سبک تمایلی نداشتند، اما به زودی با آن کنار آمدند و آن را پذیرفتند. از آنجا که سبک کژوال و روزمره در بین زنان جوان رایج شد، طراحانی مانند Coco Chanel و Jean Patou در آموزشگاه طراحی لباس خودشان این ظاهر اسپرت و غیر معمول را محبوب کردند. در طول دهه 30 ، مد از کژوال به سمت سبک زنانه تر حرکت کرد، خط کمر دوباره مطرح شد و طول لباس ها را تقریباً به مچ پا بازگشت. پس از جنگ جهانی دوم ، پاریس دیگر مرکز جهانی مد نبود. در دهه 50 با ظهور سبک جدید جوانان ، تمرکز مد تغییر کرد. بین سالهای 1960 و 1969 ساختار مد فرو ریخت. با شروع دهه 60 به بعد ، هرگز فقط یک روند مد غالب وجود داشت، بلکه انواع زیادی از سبک ها تحت تأثیر یک دیگر بر روند مد تاثیر گذاشت.

طراحی لباس و مد - آموزش طراحی لباس

طراح لباس و مد کیست؟
طراحان مد امروزه طرح ها را ترسیم می کنند پارچه ها و الگوها را انتخاب می کنند و دستورالعمل هایی را برای ساخت محصولاتی که طراحی می کنند، ارائه می دهند. هم چنین برخی از طراحان مد در اموزشگاه طراحی لباس به تدریس می پردازند. آموزشگاه پیشکسوتان از استادان بسیار مجرب برای دوره ها طراحی لباس استفاده می کند تا دانشجویانش با کوله باری پر از این آموزشگاه خارج شوند و حرفی برای گفتن در این حوزه داشته باشند.

اطلاعات چشم انداز درآمد و شغل با آموزش طراحی لباس

دفتر آمار کار (BLS) داده های خاصی را برای طراحان لباس در اختیار ندارد، اما گزارشی ارائه داده است که پیش¬ بینی می کند طراحان از انواع و سطوح مختلف آموزش طراحی لباس، شاهد رشد 3 درصدی شغلی از سال 2014 تا 2024 خواهند بود…

[button title=”ادامه مقاله” link=”https://www.pishkesvatan.org/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”red” font_color=”black” size=”3″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان

وظایف طراحان لباس
طراحان مد و لباس به طور معمول موارد زیر را انجام می دهند:
• روندهای مد را مطالعه کرده و طرح هایی را که برای مصرف کنندگان جذاب خواهد بود، پیش بینی می کنند.
• برای ایجاد طرح ها از برنامه های طراحی به کمک رایانه (CAD) استفاده می کنند.
• برای تهیه نمونه پارچه از تولید کنندگان یا نمایشگاه های تجاری بازدید می کنند.
• پارچه ها ، تزئینات ، رنگ ها یا سبک ها را برای هر پوشاک یا لوازم جانبی انتخاب می کنند.
• با سایر طراحان یا اعضای تیم برای ایجاد طرح های نمونه اولیه کار می کنند.
• ایده های طراحی را به مدیر خلاق ارائه می دهند یا آنها را در نمایش های مد و یا نمایشگاه به نمایش می گذارند.
• ارائه طرح های فروش به بوتیک های لباس یا ارائه آن به طور مستقیم به مصرف کنندگان.
• بر تولید نهایی طرح های خود نظارت دارند.

در یک آموزشگاه طراحی لباس چه می گذرد؟
به نظر می رسد که طراحی لباس به ترند های اخیر محدود شده است ، اما ارتباط بسیاری با مد های گذشته دارد و با رنگ آمیزی حرفه ای ادغام شده است.
دوره های عمومی طراحی لباس و مد شامل چند موضوع اصلی است:

• طراحی خلاق
• ایجاد پترن
• تصویرگری مد
• هنر فشن
• تناسب

آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان

شرکت های بزرگتر پوشاک معمولاً تیمی از طراحان را به ریاست یک مدیر خلاق استخدام می کنند. برخی از طراحان در حیطه لباس، کفش و یا طراحی لوازم جانبی تخصص دارند. برخی دیگر طرح ها را در هر سه دسته مد اداره می کنند. برای برخی از طراحان مد در آموزشگاه طراحی لباس ، اولین قدم برای ایجاد یک طراحی جدید ، تحقیق در مورد مد فعلی و پیش بینی روندهای آینده با استفاده از گزارش منتشر شده توسط گروه های صنفی صنعت مد است. سایر طراحان مد مجموعه هایی را از الهاماتی را که از محیط عادی خود دریافت کرده اند، فرهنگ هایی که آنها تجربه کرده اند و مکان هایی که از آنها بازدید کرده اند یا رسانه های هنری مختلفی الهام بخش ، به کار می گیرند. پس از ایده اولیه ، طراحان مد پارچه های مختلفی را امتحان می کنند و نمونه اولیه ای را تولید می کنند ، اغلب با مواد کم هزینه تر از آنچه در محصول نهایی استفاده می شود. آنها با مدل ها کار می کنند تا ببینند چگونه طراحی هایشان به نظر می رسد. اگرچه اکثر طراحان ابتدا طرح های خود را با دست ترسیم می کنند ، اما بسیاری از آنها ایده های خود را به صورت دیجیتالی با برنامه های طراحی به کمک رایانه (CAD) ترسیم می کنند. CAD به طراحان اجازه می دهد تا کارهای خود را در مورد مدل های مجازی مشاهده کنند. سپس طراحان نمونه هایی با مواد واقعی تولید می کنند. نمونه هایی که از مدیر آموزشگاه طراحی لباس پاسخ های خوب دریافت می کنند ، به تولید عمده می رسند و به مصرف کنندگان فروخته می شوند. اگرچه طول فرایند طراحی ممکن است از نظر تخصصی متفاوت باشد ، اما به طور کلی از زمان طراحی اولیه تا تولید نهایی، 6 ماه طول می کشد. علاوه بر انتشار طرح ها در بهار و پاییز ، هر ماه طرح های جدیدی را منتشر کنند. اینترنت و تجارت الکترونیکی به طراحان مد اجازه می دهد محصولات خود را خارج از فروشگاه های سنتی یا آموزشگاه طراحی لباس ارائه دهند. این طراحان می توانند بدون نیاز به سرمایه گذاری در یک فروشگاه فیزیکی، محصولات خو را مستقیماً به مصرف کننده ارسال کنند. در آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان یک سبک دهنده مد و طراح لباس عالی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *