مقالات

جنسیت سازی در پکیج آموزش طراحی لباس

جنسیت-سازی-در-پکیج-آموزشی-پیشکسوتان
Rate this post

پارچه شناسی پکیج آموزش طراحی لباس

در دوره طراحی لباس پارچه شناسی، علم شناخت ویژگی های مختلف پارچه ها، الیاف طبیعی، پوشاک و نخ ها و همچنین فرایند های مختلف تولید آن ها است و شناخت دقیق از کلیه پارچه های موجود است. بخش  پارچه شناسی در پکیج آموزش طراحی لباس به هنرجویان کمک می کند تا در خصوص جنبه های مختلف تولید پوشاک و پارچه ها اطلاعات کسب کنند. در دوره طراحی لباس در بخش آموزش پارچه شناسی همچنین در خصوص تکنیک های مختلف چاپ بر روی پارچه نیز اطلاعاتی به دست می آورند. از آنجایی که پارچه اولین و مهم ترین ماده ی خام مورد استفاده در صنعت تولید لباس به شمار می آید، معمولا دوره پارچه شناسی در بخش های اولیه ی دوره های آکادمیک طراحی لباس  ارائه می شود و سرفصل آموزش پارچه شناسی از قسمتهای مهم و ضروری  پکیج آموزش طراحی لباس می باشد.

جنسیت سازی پارچه جینجنسیت سازی در پکیج آموزش طراحی لباس:

جنسیت سازی در طراحی لباس به معنای به تصویر کشیدن جنسیت یک پارچه با کمک ابزار هایی مانند مداد، مداد رنگی ،مارکر و غیره است. یک طراح لباس حرفه ای باید بتواند با کمک ترکیب رنگ و نور، پارچه هایی از جنس حریر، مخمل، ساتن، گیپور، شیفون و یا جین را به راحتی جنسیت سازی کند. اگرچه در پکیج آموزش طراحی لباس به کار بردن تکنیک های مختلف در جنسیت سازی پارچه ممکن است در ابتدا سخت و دشوار به نظر برسد، اما باید بدانید که در دوره طراحی لباس که تنها توجه به جزئیات و پیاده سازی آن ها در طرح است که می تواند آنچه که به تصویر می کشید را به واقعیت نزدیک تر کند. در نتیجه ی این امر، طرح نهایی و جنسیت سازی شده  شما نیز قابل لمس تر خواهد بود. در این راستا، ما در ادامه این مقاله با معرفی نکاتی مهم و کلیدی، تکنیک جنسیت سازی پارچه ی جین با کمک مداد رنگی را شرح خواهیم داد تا به درک بهتر شما از آموزش جنسیت سازی در پکیج آموزش طراحی لباس کمک کنیم.

به سایه های بخش جیب تصویر دقت کنیدپکیج آموزش طراحی لباس

طراحی یکی از کلیدی ترین و پایه ترین درس ها در پکیج آموزش طراحی لباس به شمار می رود. طراحی، هنر به نمایش درآوردن ایده ها با کمک خطوط و رنگ است.در دوره طراحی لباس زمانی که ایده ای در ذهن یک طراح لباس نقش می بندند، او باید بتواند این طرح را بر روی کاغذ پیاده کند، تغییرات لازم را بر روی طرح ایجاد کند و در نهایت یک نمونه ی کامل و بی عیب را ارائه کند. یک طرح خوب نیز می تواند در زمان لازم برای پروسه ی تولید، صرفه جویی کند و امکان بروز خطا در این فرایند را به حداقل کاهش دهد. طراحان لباس می توانند با استفاده از تکنیک های طراحی لباس بر روی کاغذ و یا با کمک نرم افزارهای رایج، طرح های خود را ثبت کنند. در هر دو صورت، طراحان باید تکنیک های لازم برای طراحی را فرا بگیرند و این موضوعی است که در پکیج آموزش طراحی لباس به آن ها پرداخته خواهد شد.

جنسیت سازی پارچه ی جین با کمک مداد رنگی

تصور کنید که می خواهید یک ژاکت با پارچه ی جین را طراحی کنید. پس از طراحی ساختار اصلی این ژاکت، باید به سراغ رنگ ها بروید.در دوره طراحی لباس  در بخش آموزش جنسیت سازی در مرحله ی اول، آستر طرح را با کمک یک رنگ روشن تکمیل می کنیم. دقت کنید که رنگ لایه ی آستر باید روشن تر از رنگ نهایی ژاکت باشد. پس از تکمیل لایه ی آستر، به سراغ رنگی تیره تر رفته و با کمک آن سایه ها را تکمیل می کنیم. معمولا سایه ها در بخش های نزدیک به درز ها، ایجاد می شوند. همچنین قرار گرفتن بخش هایی از لباس یا بدن در مقابل پارچه نیز می تواند سایه هایی را ایجاد کند. به عنوان راهنما، به سایه های بخش جیب تصویر زیر دقت کنید. چین و چروک های لباس با سایه ها ارتباط مستقیم دارند. همچنین در بخش های یقه و سر آستین ها نیز سایه های تاریک تر قرار می گیرند. در جنسیت سازی پارچه ی جین باید دقت کنید که این نوع از پارچه ها معمولا ضخیم تر هستند و این نکته ای است که در بخش های مرتبط با تای پارچه باید رعایت شود.

پیشکسوتان - طراحی لباس جین - Denim fabricپس از تکمیل سایه ها، خطوط باریک و تیره ای را باید به پارچه اضافه کنید. در این مرحله اطمینان حاصل کنید که خطوط مرتب باشند و یک جهت خاص را دنبال کنند. برای این کار، بهتر است از یک مداد رنگی با سایه ای شبیه به رنگ آستر استفاده کنید. خطوط ریز در بخش های مرتبط با سایه ها باید مداد های تیره و یا خاکستری رسم شوند. در بخش هایی از پارچه که نور تابیده شده است، می توانید از مداد سفید استفاده کنید.

پس از ترسیم خطوط باریک و ظریف، به سراغ مداد سفید رفته و خطوط عمودی پر رنگی را بر روی پارچه رسم کنید. این خطوط باید نقاط فرسوده ی ژاکت را ترسیم کنند. این تکنیک به ویژه برای طراحی شلوارهای جین و کت هایی با طرح فرسوده و ریش ریش بسیار کاربرد دارد.

شما در آخرین مرحله از جنسیت سازی پارچه ی جین می توانید با کمک یک مداد با سایه ی نارنجی یا قهوه ای تیره درز های لباس و سایر جزئیات مانند دکمه ها را مشخص کنید و به این ترتیب طرح خود را کامل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *