مقالات

طراحی لباس عروس

pishkesvatan-پیشکسوتان - طراحی لباس عروس
4.5/5 - (2 امتیاز)

طراحی لباس عروس می تواند بسیار چالش برانگیز و در عین حال لذت بخش باشد،اما یک نکته در طراحی لباس عروس کاملا اجتناب ناپذیر است، اینکه طراحی لباسهای عروس شغل بسیار پولسازی است. طراحی لباس یکی از معدود موقعیت هایی است که به طراح لباس این اجازه را می دهد تا با کمک ایده های فانتزی، لباس هایی جذاب و خاص را خلق کند. طراحی های لباس عروس باید خاص باشد و در این راستا در نظر گرفتن نیاز های عروس نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. طراحی این لباس بر روی کاغذ می تواند به طراح لباس و عروس کمک کند تا سریع تر به نقطه نظر  مشترکی برسند و لباس نهایی را در پروسه ی راحت تری خلق کنند.

طراحی لباس عروس می تواند بسیار چالش برانگیز و در عین حال لذت بخش باشد،اما یک نکته در طراحی لباس عروس کاملا اجتناب ناپذیر است

طراحی لباس عروس می تواند بسیار چالش برانگیز و در عین حال لذت بخش باشد.

 توجه به جزئیات در طراحی لباس عروس: دامن

 

اولین قدم در طراحی هر لباسی از جمله طراحی لباس عروس، داشتن یک مدل از طرح بدن است. این طرح اغلب توسط طراح لباس کشیده می شود و باید متناسب با ابعاد واقعی بدن عروس باشد. با این وجود، طرح های آماده نیز در دفتر های مخصوص طراحی و یا حتی در اینترنت به صورت انواع طراحی های لباس عروس آنلاین وجود دارد که می تواند کار طراح لباس را راحت تر کند. شما حتی می توانید برای بهتر نشان دادن جزئیات طراحی لباس عروس در بخش هایی مانند پشت لباس، از مدل های مخصوص آماده استفاده کنید.

پس از انتخاب مدل اصلی، نوبت به طراحی لباس های عروس می رسد. در این بخش شما باید تمام دانش خود را برای طراحی بخش های مختلف لباس به درستی به کار ببرید. به عنوان مثال لبه ی پایین دامن لباس عروس به دو روش موجی و یا زاویه دار کشیده می شود. شما باید با توجه به طرح های مختلفی از دامن  و  نوع پارچه ی مورد استفاده، از این تکنیک ها استفاده کنید. در طراحی لبه ی دامن به شکل موجی، خطوط عمود و به طور تقریبی در دو طرف جایی که قعر موج قرار می گیرد، کشیده می شوند. در مدل زاویه دار، خطوط عمودی دقیقه در لبه های جدا شونده باید قرار بگیرند. در نهایت نیز می توانید با استفاده از سایه روشن، بخش های تیره و روشن پارچه و چین های دامن را مشخص کنید.

توجه به جزئیات در طراحی لباس عروس: بازی با رنگ ها

 

معمولا در طراحی لباس عروس از رنگ های طوسی روشن، طوسی یخی، زرد کمرنگ و بنفش استفاده می شود. معمولا از این رنگ ها  به صورت مکمل در کنار یکدیگر و برای نمایش هرچه بهتر طرح استفاده می شود.

برای نشان دادن برجستگی های طرح در بخش بالا تنه ی لباس، باید گوشه های لباس در دو طرف کمر و زیر سینه های سایه های تیره تری نسبت به زمینه داشته باشند. هر چه از لبه های طرح دورتر می شویم، باید به صورت ملایم از میزان تیرگی طرح کم شود.

بخش هایی از لباس که به وسیله ی گیپور تزئین می شوند را نیز می توان با کمک بازی با رنگ ها به خوبی بر روی کاغذ ترسیم کرد. کافی است برای این کار طرح گیپور را بر روی کاغذ رسم کنید و لبه های هر طرح را با کمک سایه های روشن طوسی تکمیل کنید. بخش های اصلی طرح گیپور باید روشن باقی بمانند.

برای نشان دادن پارچه گیپور در طراحی لباس عروس بر روی پوست بدن باید ابتدا از رنگ آمیزی پوست شروع کنید. گیپور با کمک این تضاد رنگ به خوبی خود را بر روی کاغذ سفید نشان می دهد.

معمولا در طراحی لباس عروس از رنگ های طوسی روشن، طوسی یخی، زرد کمرنگ و بنفش استفاده می شود.

مثال لبه ی پایین دامن لباس عروس به دو روش موجی و یا زاویه دار کشیده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *