مقالات

طراحی لباس مجلسی

طراحی لباس پیشکسوتان مجلسی
Rate this post

در طراحی لباس مجلسی، شما می توانید طرح پارچه، رنگ آن، جزئیات مرتبط با چین پارچه و یا بخش های منحصر به فرد دوخت را به تصویر بکشید تا طرحی کامل را ارائه کنید. بر روی المان هایی از طراحی که منحصر به فرد هستند متمرکز شوید و از اکسسوری های مناسب برای نشان دادن استایل لباس خود نیز استفاده  کنید. شما می توانید ایده های جدید و یا ترند های رایج در دنیای مد را در اینترنت و یا مجله های دنیای مد دنبال کنید.
طراحی لباس مجلسی ممکن است در ابتدا کمی سخت و چالش برانگیز به نظر برسد. با این حال تمام چیزی که برای طراحی های لباس مجلسی به آن نیاز دارید یک قوه ی تخیل قوی و کمی توانایی در به تصویر کشیدن آن است. در مورد لباس مجلسی که می خواهید خلق کنید کمی فکر کنید و آن را با بیشترین جزئیات ممکن به تصویر بکشید. به عنوان مثال در طراحی لباس های مجلسی، شما می توانید طرح پارچه، رنگ آن، جزئیات مرتبط با چین پارچه و یا بخش های منحصر به فرد دوخت را به تصویر بکشید تا طرحی کامل را ارائه کنید. بر روی المان هایی از طراحی که منحصر به فرد هستند متمرکز شوید و از اکسسوری های مناسب برای نشان دادن استایل لباس خود نیز استفاده  کنید. شما می توانید ایده های جدید و یا ترند های رایج در دنیای مد را در اینترنت و یا مجله های دنیای مد دنبال کنید.

طراحی لباس پیشکسوتان

طراحی لباس مجلسی ممکن است در ابتدا کمی سخت و چالش برانگیز به نظر برسد

طراحی لباس مجلسی: گام های اولیه

از آنجایی که هدف طراحی لباس مجلسی نشان دادن ایده ی طراحی شما بعنوان یه طراحی لباس است، بهتر است از خطوط و رنگ های واضح برای طراحی لباس های مجلسی خود استفاده کنید. طراحی های لباس مجلسی شما بر روی کاغذ باید به گونه ای باشد که به خوبی بر روی مدل قابل تشخیص باشد. استفاده از رنگ های کم رنگ یا خطوط باریک نمی تواند توجه زیادی را به خود جلب کند.

برای طراحی لباس های مجلسی، باید در مورد قرار گرفتن لباس در اطراف کمر، شانه ها، مچ دست و پا و همچنین اطراف ارنج تصمیم بگیرید. طراحی لباس مجلسی در این بخش ها از مدل نقش کلیدی را در طبیعی تر نشان دادن طرح نهایی ایفا می کند. چین و چروک های لباس باید در بخش آرنج، کمر و نزدیکی مچ دست و شانه ها بیشتر از سایر بخش های لباس باشد.

در این راستا به نکات زیر باید توجه کنید:

  • به یاد داشته باشید که پارچه های مختلف و برش های مختلف یک لباس، به شیوه های مختلفی بر روی بدن قرار می گیرد. اگر پارچه نازک باشد معمولا بهتر بر روی بدن قرار می گیرد و در بخش دامن سبک تر آویزان می شود. اگر پارچه سنگین و یا ضخیم باشد، کمتر شکل بدن را به خود می گیرد.
  • در طراحی لباسهای مجلسی، تلاش کنید تا نوع پارچه ای که تمایل دارید در طراحی لباس مورد استفاده قرار بگیرد را نیز به خوبی مشخص کنید. برای این کار می توانید از جزئیات طراحی پارچه و بازی سایه روشن ها استفاده کنید.

 

طراحی لباس مجلسی پیشکسوتان

نوع پارچه به کار برده شده را به خوبی نمایش دهید

اهمیت نمایش برش ها، چین و چروک و تای پارچه در طراحی لباس مجلسی

از مدل های مختلفی از خطوط برای ایجاد برش ها و چین و چروک ها بر روی پارچه استفاده کنید تا بتوانید نوع پارچه به کار برده شده را به خوبی نمایش دهید. در خصوص نمایش تای پارچه و هر انچه که در این راستا می تواند به شما کمک کند، اطلاعات بیشتری کسب کنید. به عنوان مثال:

  • تای پارچه را می توان با کمک خطوط موجی شکل در طراحی لباس مجلسی نشان داد.
  • از شکل های دایره ای برای شروع چین استفاده کنید.

اهمیت نمایش طرح ها و جزئیات پارچه در طراحی لباس مجلسی

اگر در طراحی های لباس مجلسی از پارچه های طرح دار استفاده می کنید، نشان دادن این جزئیات در طراحی شما از اهمیت زیادی برخوردار است. این کار نشان می دهد که طرح پارچه بر روی بدن مدل و در نهایت بدن انسان چگونه خواهد بود.  به عنوان مثال برای رسم طرح های موجود بر روی پارچه ی دامن و یا بلوز می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • رسم طرح اولیه ی پارچه و دامن و تقسیم آن به شبکه های مختلف با اندازه های مختلف
  • پر کردن هر بخش با طرح مورد نظر پارچه: در این راستا باید توجه داشته باشید که چین و چروک و تای پارچه می تواند شکل کلی طرح های پارچه را تغییر دهد. بنابراین به هنگام طراحی لباس مجلسی به این نکات توجه کنید.

آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان در شمال تهران میدان تجریش با بیش از 3 دهه تجربه در ارائه خدمات یادگیری

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *