مقالات

مفاهیم اصلی در کلاس طراحی لباس

مفاهیم-اصلی-در-کلاس-طراحی-لباس
Rate this post

شاید فکر طراحی لباس و یافتن یک کلاس طراحی لباس مسئله ای باشد که ذهن شما را مدت ها درگیر نماید، و یا دانشجو هستید و برای کسب مهارت و تجربه بیشتر نیاز دارید که زیر نظر یک استاد برجسته و حرفه ای، طراحی لباس را به شکل تکمیلی بیاموزید. پس منتظر نمانید و همین اکنون رویاهایی که در سر دارید را به واقعیت مبدل کنید. مجتمع آموزشی پیشکسوتان مجموعه ای از بهترین طراح های لباس و اساتید مجرب را گرد هم آورده است تا در یک محیط آموزشی و در عین حال صمیمی بتوانید آخرین متد روز دنیا را در زمینه طراحی لباس یاد بگیرید و بر مهارت ها و تجربیات خود بیافزایید. هدف ما در این مقاله اینست که اطلاعاتی را در اختیار شما هنرجویان عزیز قرار دهیم تا با شناخت بیشتری اقدام به ثبت نام در کلاس طراحی لباس نمایید.

کلاس طراحی لباس را می توان به طور عمده در برنامه ها و دوره های طراحی مد، تجارت فشن و مد، طراحی های مربوط به منسوجات و پارچه، دوره های خیاطی، دوره های دانشگاهی شامل مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پیدا کرد. یعنی عمدتا در طیف وسیعی از برنامه ها رد پای کلاس طراحی لباس را می توان به راحتی یافت. ولی برای کسب مهارت و تجربه کافی در زمینه طراحی لباس، گذراندن دوره ها و کلاس طراحی لباس و قرار گیری در محیط کار در محیط غیر دانشگاهی می تواند یک دوره تکمیلی بسیار عالی برای طراحان باشد.

مفاهیم اصلی در کلاس طراحی لباس

به طور کلی یکسری مفاهیم متداول وجود دارند که به طور معمول در کلاس های طراحی لباس مطرح می شوند:

·         اصول طراحی و فرایندهای دخیل در طراحی

·         کار با نرم افزار های کامپیوتری طراحی لباس

·         مواد مورد استفاده در طراحی لباس

·         آشنایی با تجهیزات صنعتی

 

لیست دوره های ارائه شده در کلاس طراحی لباس

 

ساختن الگو

در این کلاس طراحی لباس، هنرجویان می آموزند که چگونه الگوهای خود را ایجاد نمایند. در این دوره طراحی لباس ، دانش آموزان می آموزند که چگونه الگوهای خود را ایجاد کنند. آنها اصول طراحی الگو را یاد می گیرند و از ابزارهای پیش نویس و اندازه گیری بدن خود برای ایجاد الگوهای ساده و پیشرفته برای لباس ها ، کت ها ، دامن ها و شلوارها استفاده می کنند. این دوره شامل مقدمه ای در مورد استفاده از چرخ خیاطی است، بنابراین هنرجویان می توانند قطعات الگو را کنار هم قرار دهند. برنامه های طراحی مبتنی بر رایانه به هنرجویان این امکان را می دهد که الگوهای خود را زودتر از موعد ببینند و به آن ها کمک می کند تا الگوهای خود را با دقت روی کاغذ بازسازی کنند.

دراپ کردن

این دوره در زمینه طراحی لباس به هنرجویان در مورد تکنیک های حرفه ای استفاده شده در لباس پوشیدن آموزش می دهد، بنابراین آن ها می توانند یاد بگیرند که چگونه الگوها و پارچه ها را دستکاری کنند تا لباس را به شکلی که می خواهند شکل دهند. این کلاس ها، استانداردهای مدرن طراحی را برطرف می کنند، بنابراین طراحان می توانند طرح های لباس خود را متناسب با انتظارات صنعت مدل کنند. دانش آموزان الگوها و پارچه ها را دستكاری می كنند تا برآمدگی های ناخوشایند را پنهان كنند و بر سایر اعضای بدن تأكید می كنند تا لباس متناسب با طرح باشد.

 

خیاطی

کلاس های طراحی لباس در خیاطی متناسب با الگویی در تناسب با شکل دقیق فرد است. هنرجویان پارچه را برش می زنند ، درز ایجاد می کنند و با دست می دوزند تا ظاهری تمام شده ایجاد کنند. هنرجویان اضافه کردن جیب ، ایجاد سوراخ های دکمه ، طراحی یقه ها و تولید محصول نهایی را به شکل کامل می آموزند. این تکنیک های پیشرفته توسط هنرجویان به شکل حرفه ای آموخته می شود و سپس تمرین می شود، بنابراین آن ها تجربه عملی به منظور مسلط شدن بر این تکنیک های پیچیده را کسب می کنند.

 

مفاهیم اصلی در کلاس طراحی لباسمنسوجات

این کلاس های طراحی لباس به هنرجویان می آموزد که چرا باید پارچه ای را به پارچه دیگر ترجیح دهند. هنرجویان با انواع مختلف کوک ها و انواع پارچه آشنا می شوند ، دوام پارچه را آزمایش می کنند و می فهمند که چگونه مراقبت مناسب از پارچه می تواند به دوام بیشتر آن ها کمک کند. بسیاری از کلاس های نساجی پارچه ها و رنگ های معروف در مدهای دنیا ، سبک هایی که برای آن ها استفاده می شود و نحوه استفاده از تکنیک ها و سبک های مختلف برای طراحی لباس را بررسی می کنند. هنرجویان می آموزند که از کدام پارچه ها می توان با الگو استفاده کرد، درک درستی از بافت های پارچه ای پیدا می کنند و می آموزند که چگونه پارچه ها را به رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کنند.

 

تکنیک های خیاطی

این کلاس طراحی لباس، تکنیک های دست و ماشین مورد استفاده برای ساخت لباس را بررسی می کند. هنرجویان می آموزند که چگونه با ماشین های خیاطی را کار کنند و چه زمانی و چگونه از الگوهای مختلف دوخت استفاده کنند. آن ها همچنین یاد می گیرند که چگونه اندازه گیری های بدن را به درستی انجام دهند و ثبت کنند. از طریق این کلاس، هنرجویان می آموزند که چگونه لباس های حرفه ای با درزهای محکم و دوخته شده ایجاد کنند.

 

طراحی لباس

هنرجویان با مطالعه در زمینه طراحی های فعلی صنعت ، درک درستی از روند مد و چگونگی ظاهر حرفه ای لباس های تولیدی پیدا می کنند، بنابراین می توانند مفاهیم را بر روی طرح های خود به کار ببرند. این دوره اغلب شامل نگاهی به استفاده از پارچه بافی ، توری و گره در الگوها برای طراحی است. جزئیات طراحی مانند کاناپه ، گلدوزی و پلیسه نیز پوشش داده می شود. ایده ایجاد لباس های اصلی و قابل فروش باید در بردارنده مد و سلیقه شخصی باشد.

مجتمع آموزشی پیشکسوتان با سابقه ای درخشان در امر برگزاری کلاس ها و دوره های طراحی لباس توانسته است رضایت تمامی هنرجویان را با ارائه بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی جلب نماید. فرصت را از دست ندهید و هم اکنون در کلاس ها ثبت نام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *