مقالات

از یک ورکشاپ طراحی لباس چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

طراحی-لباس-پیشکسوتان-مجلسی
Rate this post

از یک ورکشاپ طراحی لباس چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

طراحی لباس یکی از شاخه های بسیار محبوب و پرسود دنیای مد است. هر ساله طراحان لباس  بسیار زیادی با ارائه ی نمونه کارهای طراحی لباس جذاب در هفته مد پاریس ویا هفته مد لندن و یا سایر فشن شو های لباس، تلاش می کنند تا طراحی ها،هنر و تکنیک های جدید خود را یک قاب به سمع و نظر جهانیان برسانند. به دلیل رقابت های شدید در دنیای مد و فشن و همچنین سرعت بالای پیشرفت طرح ها و مدل ها لباس در تمام دنیا، به روز نگه داشتن دانش برای یک طراح لباس بسیار حائز اهمیت است.

آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان

شرکت در ورکشاپ طراحی لباس یکی از راه هایی است که به یک طراح لباس کمک می کند تا با آموزش طراحی لباس تکنیک های جدید و همچنین ایده های نوین، جایگاه خود را در این بازار رقابتی،جذاب و شاید کمی چالش برانگیز مد و فشن و لباس حفظ کنند.

به طور معمول در یک ورکشاپ طراحی لباس موضوعات مختلفی مانند تاریخچه طرح های لباس، شناخت و طراحی پارچه، نساجی، شناخت و روانشناسی رنگ ها و انتخاب آن ها متناسب با رده سنی و فرهنگ جامعه ،استایلینگ،جنسیت سازی و موضوعات مشابه، ارائه می شود. هر ورکشاپ طراحی لباس با توجه به

موضوعاتی که مورد پوشش قرار می دهد، می تواند بر روی جنبه های مختلف فکری یک طراح لباس کار کند. به همین دلیل است که به منظور موفقیت در دنیای مد و فشن، طراحان لباس نباید بر روی یک موضوع خاص متمرکز شوند و باید تلاش کنند تا در بازه های زمانی مختلف در انواع ورکشاپ طراحی لباس با موضوعات متنوع اما پیوسته شرکت کنند.

جهت مطالعه مزایای دوره آموزش طراحی لباس در مجتمع آموزشی فنی پیشکسوتان به صفحه آموزش طراحی لباس مراجعه فرمایید

انتخاب ورکشاپ طراحی لباس

شرکت در یک ورکشاپ تخصصی، مانند ورکشاپ طراحی لباس، مستلزم صرف زمان و هزینه است. به همین دلیل است که انتخاب یک ورکشاپ طراح لباس با موضوعی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور، طراحان لباس باید به حوزه ی فعالیت و علاقه ی خود توجه کنند. به عنوان مثال، افرادی که علاقه مند به طراحی لباس برای یک قشر و یا کشور خاصی هستند، شرکت در ورکشاپ هایی که اصول طراحی با توجه به فرهنگ های بومی و بین المللی را آموزش می دهند، می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. افرادی که به تولید انبوه و اداره ی یک تولیدی بزرگ علاقه مند هستند باید در ورکشاپ های طراحی لباس که در زمینه ی مدل های پرفروش و عامه پسند فعالیت می کنند، شرکت کنند.

ورکشاپ هایی که اصول بهینه ی طراحی لباس، اصول بازاریابی و تجارت در صنعت پوشاک و استفاده از پارچه و همچنین نوین ترین تکنیک ها در طراحی لباس های اداری و یونیفرم های ادارات خاص را آموزش می دهند نیز می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای این گروه از افراد باشند.

ورکشاپ طراحی لباس می تواند یک دوره ی کوتاه مدت چند روزه و یا یک دوره ی متناوب و بسیار حرفه ای باشد که حتی  بین یک الی سه سال به طول انجامد. این سرمایه گذاری(شرکت مداوم در ورکشاپ طراحی لباس)، چه از نظر زمانی و چه از نظر مالی، می تواند در زندگی آینده ی یک طراح لباس، به ویژه طراحان لباسی که به تازگی وارد این صنعت شده اند، بسیار تاثیر گذار باشد.

از ابتدا تا انتهای یک ورکشاپ طراحی لباس 

معمولا یک ورکشاپ طراحی لباس در فاز اول با آموزش رسم طرح و الگو به هنرجویان آغاز می شود. این الگو سازی ممکن است با استفاده از یک نرم افزار طراحی لباس و یا به صورت دستی و سنتی آموزش داده شود. یکی از مهم ترین اهداف یک ورکشاپ طراحی لباس به روز رسانی طراحان لباس و معرفی جدیدترین نرم افزار های طراحی لباس مناسب برای طراحی لباس است.

پس از پیاده سازی الگو بر روی پارچه و برش آن، روش های مختلف  طراحی دوخت با توجه به تخصص و هدفی که ورکشاپ طراحی لباس دنبال می کند، آموزش داده می شود. معرفی دوخت های خاص و آموزش تکنیک های مختلف خیاطی در این مرحله، یکی از مهم ترین بخش های یک ورکشاپ طراحی لباس به شمار می رود.

آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان

پس از دوخت نوبت به حجمی سازی و مولاژ می رسد. در این مرحله طراحان لباس ضمن آشنایی با تکنیک های دوخت، برای اولین بار طرح خود را بر روی بدن مانکنی با ابعاد انسانی می بینند. یکی از اهداف مهم یک ورکشاپ طراحی لباس، آشنا کردن طراحان با تکنیک های دوخت و ایجاد پلی میان این دو است. هرچه طراحان لباس دید وسیع تری از امکانات و محدودیت های دوخت داشته باشند، طرح های واقع بینانه تری را خلق خواهند کرد که دوخت آن ها، خیاطان و خط تولید را با چالش های کمتری روبرو می کند.

 

جهت مشاهده زمان های برگذاری دوره طراحی لباس و کلاس طراحی لباس در مجتمع آموزشی فنی پیشکسوتان به صفحه آموزش طراحی لباس مراجعه فرمایید

ورکشاپ طراحی لباس چه نقشی در موفقیت یک طراح در بازار کار دارد؟

پاسخگویی به این سوال، کاملا بستگی به اهداف شخصی و انتظارات شما از بازار کار دارد. اگر به عنوان یک طراح لباس به دنبال یافتن شغلی مناسب در صنعت پوشاک هستید، در این صورت شرکت در یک ورکشاپ طراحی لباس و به روز رسانی دانش و توانایی خود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از سویی دیگر، پس از شرکت در هر ورکشاپ طراحی لباس و گذراندن دوره های مشخص طراحی لباس، مدارکی به شرکت کنندگان اهدا می شود که نشان دهنده ی توانایی آن ها است. ارائه ی این مدارک به هنگام استخدام می تواند یک برگ برنده برای پیدا کردن کار در صنعت پوشاک باشدمخصوصا اگر یک طراح لباس در یک ورکشاپ طراحی لباس با مدرک فنی وحرفه ای شرکت کند. شما همچنین می توانید از مدرسین خود در این ورکشاپ ها برای پیدا کردن کار کمک بگیرید و یا برای استخدام در مراکز معتبر و فعال در زمینه ی صنعت پوشاک، معرفی نامه ی آن ها را ارائه کنید.

در نهایت نیز باید خاطر نشان کنیم، صرف شرکت در یک ورکشاپ طراحی لباس و آموختن تکنیک های جدید کافی نیست. تمرین کردن تکنیک های جدید و استفاده ی مداوم از آن ها، پیامی است که باید با خود از ورکشاپ به خانه بیاورید، چرا که تنها در این صورت است که می توان گفت شرکت در این ورکشاپ طراحی لباس برای شما مفید بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *