مقالات

موفقیت در کسب و کار طراحی لباس

آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان
Rate this post
آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان

شما از استعدادی برای طراحی لباس برخوردار هستید، خوش به حالتان! اما تبدیل اشتیاق شما به یک کسب و کار طراحی لباس سودآور چیزی است که در آن نیاز به آموزش دارید. بدون شک ، انجام یک کسب و کار با خطرات خاص خود همراه است، زیرا شما در حال سرمایه گذاری پول و وقت خود هستید. با این حال ، از آنجا که تقاضا برای طراحی لباس بیش از گذشته در حال افزایش است، کسب و کار طراحی لباس شما می تواند به زودی پا بگیرد و برای شما موفقیت در کسب و کار طراحی لباس را به ارمغان بیاورد. با حضور در دوره جامع آموزش طراحی لباس آموزشگاه پیشکسوتان می توانید مدرک بین المللی طراحی لباس را کسب کنید، تا وام 250 میلیون وام کارآفرینی بگیرید و با مدرک فنی و حرفه ای طراحی لباس طبق ماده 14 قانون نظام صنفی جواز کسب و کار طراحی لباس (جواز مزون) دریافت کنید و یا با گذراندن آموزش طراحی لباس با مدرک بین المللی به 146 کشور امکان مهاجرت پیدا کنید.

همانظور که می بینید دامنه عظیمی برای رشد در صنعت طراحی لباس و کسب و کار طراحی لباس وجود دارد و این رشته پردرآمد روز به روز در ایران و سایر کشورها با استقبال بیشتری مواجه می شود.براساس یک تخمین ، بازار جهانی پوشاک به تنهایی 3 هزار میلیارد دلار ارزش دارد و سالانه 2 درصد رشد می کند. کسب و کار طراحی لباس شامل بخش های مختلفی از جمله لباس زنانه ، لباس مردانه ، پوشاک کودکان ، کالاهای لوکس ، کفش ورزشی و لباس عروس،طراحی مانتو ،لباس مشاغل، طراحی کفش، لباس ورزشی،لباس مجلسی، لباس شب و غیره است. از آمار مشخص است که تقاضا برای هر نوع طراحی لباس به مرور زمان بیشتر خواهد شد. اکنون وظیفه شما این است که به عنوان یک علاقمند، فرصت های موجود در بازار لباس و پوشاک را کشف کرده و آنها را به یک کسب و کار طراحی لباس موفق تبدیل کنید چون امروزه هیج کس نیست که به پوشش و طراحی لباس اهمیت ندهد.

آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان

نکات قابل توجه در مورد موفقیت در کسب و کار طراحی لباس:

  1. مانند یک کارآفرین فکر کنید.

برای ایجاد یک کسب و کار طراحی لباس باید آماده باشید که مانند یک کارآفرین فکر کنید و رفتار کنید. شما باید از استودیوی طراحی خود بیرون بیایید، با کسانی که تجارت به معنای عام و مخصوصا تجارت طراحی لباس را می شناسند ملاقات کنید و از تجربه آنها بهره مند شوید. دریابید که مشاغل چگونه کار می کنند. با طیف گسترده ای از مردم مانند تولید کنندگان ، سرمایه گذاران و خریداران  و پیشکسوتان در حوزه طراحی لباس روابط محکم برقرار کنید.

  1. مشتری هایتان را بشناسید.

بدون شناخت مشتری های هدف خود ، به سادگی نمی توانید در شروع کسب و کار طراحی لباس خود به طرز معناداری پیش بروید. به یاد داشته باشید که صنعت مد و بازار طراحی لباس گسترده است و شامل طیف وسیعی از جمعیت در همه سنین بوده و  علاقمندان بسیاری دارد. مشتریان شما دقیقاً در بین آنها چه کسانی هستند؟ آیا تحقیقات انجام شده، نشان می دهد که مردم این روزها چه طیفی از رنگ ها ، سبک ها ، طرح ها و غیره را دوست دارند؟ ظرفیت خرید مشتریان شما در حوزه طراحی لباس چقدر است؟ برای به دست آوردن مشخصات مشتری قابل اعتماد ، به چنین سؤالاتی باید پاسخ دهید.

پس از کسب اطلاعات بسیار مهم در مورد مخاطب موردنظر خود ، می توانید نگرانی های آنها را در محصولات طراحی گرافیکی و مطالب تبلیغی خود در نظر بگیرید.

  1. با یک محصول کوچک در طراحی لباس شروع کنید.

یکی از نکات اساسی که باید درباره طراحی لباس در  نظر بگیرید این است که فقط با یک محصول شروع کنید. بسیاری از دارندگان مشاغل کوچک طراحی لباس  در بسیاری از خطوط تولید طراحی لباس کار می کنند. اما این یک استراتژی خوب نیست زیرا مستلزم صرف زمان ، پول و مدیریت کارمندان و سایر موارد است. در عوض ، با یک محصول در طراحی لباس شروع کنید و فقط طراحی آن را بر عهده بگیرید،مثلا طراحی مانتو از بازار بسیار خوبی در کشور برخوردار است، سپس آن محصول را بیشتر توسعه دهید تا مردم به طراحی لباس های شما اعتماد پیدا کنند.

آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان
آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان
  1. برندکسب و کار طراحی لباس خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.

رسانه های اجتماعی قدرمتند ترین رسانه ها هستند مخصوصا در حوزه طراحی پوشش و طراحی لباس و طراحی مد. اکثر مخاطبان هدف شما در کسب و کار طراحی لباس در کانال های اجتماعی مختلفی مانند توییتر ، فیس بوک و اینستاگرام و تلگرام حضور فعال دارند. بدون قرار دادن نام تجاری کسب و کار طراحی لباس خود در طیف گسترده ای از بسترهای اجتماعی ، نمی توانید به فکر انجام یک کسب و کار طراحی لباس موفق باشید. بازاریابی رسانه های اجتماعی برای دستیابی بیشتر به مصرف کنندگان و مشتریان بیشتر علاقمند به مد و لباس ، واقعا مهم است.

  1. کارت ویزیت بسیار شیک و بروشور برای کسب و کار طراحی لباس خود پخش کنید.

یکی از راه های موثر برای تقویت مشتری خود در کسب و کار طراحی لباس،داشتن یک کارت ویزیت تجاری بسیار زیبا و  توزیع بروشور است. کارت ویزیت و بروشورها معمولاً مواد بازاریابی کوچکی هستند که از یک کارت و برگ محتوا تشکیل شده اند. شما می توانید برای ایجاد آگاهی در مورد برند لباس خود، آنها را در کافه ها ،مزون ها، نمایشگاه ها،ایوند های طراحی لباس و سایر نقاطی که عاشقان مد آنجا هستند به طور تصادفی توزیع کنید.کارت ویزیت و یا بروشورها جزوات کوچک تاشو هستند که شامل بسیاری از جزئیات کار شما به همراه تصاویر و متن برند لباس شما می باشد. کارت ویزیت چشمگیر و  طراحی بروشور تمیز ، مدرن ، افراد را به راحتی به سمت یک کسب و کار طراحی لباس کشیده می شوند.

  1. با چالش های تولید لباس هم روبرو شوید.

مشاغل کوچک لباس و پوشاک مثل برند لباس شما باید با بسیاری از چالش های مربوط به تولید روبرو شوند. در ابتدا هنگام قبول سفارش در کسب و کار طراحی لباس، باید فقط مقادیر کمی سفارش بگیرید. این امر به این دلیل است که خوش قول باشید و مشتریان دوباره به شما اعتماد کنند. برای موفقیت در کسب و کار طراحی لباس، مطمئن شوید که برند شما بودجه کافی را برای تأمین نیازهای روزمره، فعالیت تجاری و سایر هزینه های خود برای چند ماه را از همان اول دارد.

  1. برای لباس هایی که طراحی کرده اید بازخورد دریافت کنید و پیشرفت های به موقع خود را انجام دهید.

در یک مرحله از کار خود راکد نشوید. درعوض ، تمام تنظیمات و پیشرفت های لازم را برای پیشرفت سطح طراحی لباس خود به روشی رقابتی انجام دهید. برای این کار ، از مشتریان خود بازخورد دریافت کرده و پیشنهادات سازنده آنها را برای پیشرفت در کسب و کار طراحی لباس  خود عملی کنید.

آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *