مقالات

نکات کلیدی طراحی لباس با مداد رنگی

3/5 - (1 امتیاز)

کلاس طراحی لباس با مداد رنگی یکی از تکنیک های قدیمی و بسیار محبوب در طراحی لباس های شب است. رنگ های می توانند به طرح شما آب و رنگ بهتری ببخشند. با کمک رنگ ها شما می توانید نوع و جنس پارچه را به خوبی مشخص کنید. کنتراست نور ها بر روی سطح پارچه با توجه به نوع آن متفاوت است و این موضوعی است که در طراحی لباس با مداد رنگی به خوبی به آن پرداخته می شود.

 

طراحی لباس با مداد رنگی

طراحی لباس با مداد رنگی یکی از تکنیک های قدیمی و بسیار محبوب در طراحی انواع لباس، از جمله طراحی لباس مجلسی، طراحی مانتو و همینطور طراحی لباس های شب است. رنگ های می توانند به طرح شما آب و رنگ بهتری ببخشند.  در طراحی لباس با مداد رنگی با کمک رنگ ها شما می توانید نوع و جنس پارچه را به خوبی مشخص کنید. کنتراست نور ها بر روی سطح پارچه با توجه به نوع آن متفاوت است و این موضوعی است که در طراحی لباس با مداد رنگی به خوبی به آن پرداخته می شود. به عنوان مثال، ابریشم و ساتن از جمله پارچه هایی هستند که در سطح خود کنتراست بسیار زیادی ایجاد می کنند. بر روی سطح این پارچه ها نواحی سایه روشن به شکل نرم در کنار هم قرار می گیرند و خط های تیره ی بسیار واضحی در بخش تای پارچه به چشم می خورد. رعایت این نکات مهم به هنگام طراحی لباس با مداد رنگی بسیار اهمیت دارد.

طراحی لباس با مداد رنگی - پیشکسوتان

طراحی لباس با مداد رنگی: کنتراست پارچه

ایجاد کنتراست بر روی سطح پارچه هایی مانند ساتن و ابریشم در طراحی لباس با مداد رنگی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای ایجاد این کنتراست، شما می توانید از رنگ پایه ی لباس شروع کنید و در طی دو الی سه مرحله، در بخش های مشخصی از لباس سایه ها و نور ها را ایجاد کنید. با این حال باید توجه کنید که در خطوط نزدیک به تای پارچه، معمولا در دامن لباس، خطوط تیره پر رنگ تر هستند و کنتراست بسیار زیبایی را به وجود می آورند. بدون توجه به این نکته در طراحی لباس با مداد رنگی، طرح نهایی شما کامل نخواهد بود. برای ایجاد این خطوط تیره می توانید به سراغ مداد های تیره و یا روان نویس های مشکی بروید.

یک طراح لباس حرفه ای در فشن کسی است که به جزئیات طرح به اندازه ی اصول اولیه ی طراحی لباس به خوبی بپردازد. توجه داشته باشید که در پروسه ی تولید یک لباس، معمولا جزئیات کار هستند که زمان زیادی به خود می گیرند. از سویی دیگر، اگر این جزئیات در طراحی لباس به خوبی نشان داده نشوند، ممکن است به دلیل عدم تفاهم بر سر طرح نهایی میان طراحی و مشتری، پروژه به تعویق بیفتد. بنابراین تلاش کنید تا جای ممکن جزئیات طرح را بر روی کاغذ پیاده کنید.

اگر به طراحی لباس و دنبال کردن این رشته به شکل حرفه ای علاقه مند هستید، شرکت در یک کلاس طراحی لباس و کسب تجربه و دانش زیر نظر اساتید این حرفه، گامی مهم و ضروری است. 

دوره مدرک بین المللی طراحی لباس را از سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور

در خطوط نزدیک به تای پارچه، معمولا در دامن لباس، خطوط تیره پر رنگ تر هستند

پیش از رنگ آمیزی طرح لباس، شما احتمالا با مدادی روشن تر، خطوط تای پارچه را بر روی دامن و سایر بخش های لباس مشخص کرده اید. به سراغ رنگ های تیره تر نسبت به رنگ پایه ی لباس بروید و در محل این خطوط سایه هایی را ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که سایه ها تمامی رنگ پایه ی لباس را پوشش ندهند.در طراحی لباس با مداد رنگی،  هر چقدر از این خطوط تیره کمتر استفاده کنید، طرح نهایی واقعی تر به نظر خواهد رسید. پس از محو کردن سایه ها بر روی طرح کافی است با استفاده از روان نویس و یا مداد تیره این خطوط را پررنگ تر کنید. اگر نمی دانید که کدام یک از خطوط روی دامن باید تیره تر شوند، به یاد بیاورید که هر چه تای پارچه عمیق تر باشد، خطوط عمیق تر و در نتیجه سایه های اطراف آن ها نیز باید بیشتر باشد. این اصل به شما کمک می کند تا یک توازن مناسب میان خطوط تیره و سایه ها در طراحی لباس با مداد رنگی ایجاد کنید.

پس از انجام این مرحله بار دیگر به سراغ نواحی روشن پارچه بروید و در مرکزی ترین بخش های آن ها از روشن ترین سایه ی مرتبط با رنگ لباس برای ایجاد نور نهایی کمک بگیرید. در این مرحله طرح شما آماده است و می توانید آن را به مشتری خود ارائه کنید.

در آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان واقع در شمال تهران در میدان تجریش شما علاوه بر یادگیری کامل و جامع دوره آموزش طراحی لباس با مداد رنگی در پایان دوره مدرک بین المللی طراحی لباس را از سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور دریافت می کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *