مقالات

همه چیز در مورد دوره آموزش طراحی لباس

همه چیز در مورد بهترین دوره آموزش طراحی لباس
Rate this post

طراحی لباس یکی از هنرهایی است که در آن هنرمندان و طراحان ایده‌های خود را روی قسمت‌های مختلف اندام در دنیای واقعی و برای طراحی پوشش افراد پیاده‌سازی می‌کنند. آموزش طراحی لباس فرایندی بسیار دقیق و کامل و البته بسیار هیجان انگیز  است. این فرایند از انتخاب یک طرح برای لباس آغاز می‌‌شود و تا پایان مراحل دوخت و آماده شدن آن جهت ارائه دادن ادامه پیدا می‌‌کند. امروزه صنعت مد و لباس یکی از مهم‌ترین صنایع در زندگی لوکس بشر محسوب می‌شود و بسیاری از کشورها مانند ترکیه، ایتالیا،فرانسه، انگلیس، امریکا و ….سرمایه بسیاری را به این صنعت اختصاص داده‌اند. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد رشته طراحی لباس و دوره‌های آموزش طراحی لباس  ارائه دهیم.

مزایای آموزش طراحی لباس

مزایای آموزش طراحی لباس

به طور کلی هرکدام از دوره‌ها و مهارته‌ای آموزشی در زمینه طراحی لباس بسیار گسترده است. طراحان باید در زمینه‌های مختلف مهارت داشته باشند. آن‌ها علاوه بر ارائه طرح‌ها باید متریال مناسب برای طرح را نیز بشناسند. همچنین باید با نیاز روز جامعه و سلیقه مردم آشنا باشند.

شرکت کردن در کلاس طراحی لباس زیر نظر اساتید حرفه‌ای مزایای زیادی دارد که به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • نوآوری و خلاقیت در ارائه طرح‌های جدید برای لباس‌ها.
  • توانایی طراحی و پیاده سازی الگو برای مدل‌های مختلف و روی پارچه‌های متفاوت.
  • آشنایی و تمرین با چرخ خیاطی صنعتی.
  • یادگیری نحوه تدوین طرح.
  • آماده سازی طرح، پیاده سازی آن و تکنیک‌های لازم برای پیش بینی نیاز بازار در آموزش طراحی لباس به هنرجویان ارائه می‌شود
  • الگو سازی، پارچه شناسی، جنسیت سازی به صورت کامل در دوره طراحی لباس آموزش داده می‌‌شود.

البته انتخاب آموزشگاه در بهره‌مندی از این مزایا تأثیر بسیاری دارد. در برخی از دوره‌ها صرفا آموزش‌های تئوری و غیر کاربردی ارائه می‌شود که عملا هنرجو را به یک طراح لباس تبدیل نمی‌کند.

مراحل آموزش طراحی لباس

هنرجویانی و کارآمورانی که تصمیم به گذراندن آموزش طراحی لباس دارند، باید گام به گام با این حرفه آشنا شوند. یک طراح لباس باید دانش، تجربه و مهارت زیادی داشته باشد تا به عنوان یک فرد موفق در حوزه کاری خود شناخته شود. مراحل یادگیری طراحی لباس را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • در آموزش طراحی لباس هنرجویان ابتدا تکنیک‌های دستی طراحی مدل‌های مختلف لباس را خواهند آموخت.
  • هنرجویان در کلاس طراحی لباس اصول خط و شکل طراحی لباس، طراحی مفهومی، طراحی دستی، انواع آستین و یقه، طراحی مانکن و… را انجام می‌‌دهند.
  • هنرجویان بعد از یادگیری دو مرحله قبل در آموزش طراحی لباس، با رویکرد فنی و اجرایی مفاهیم طراحی لباس آشنا می‌‌شوند. در این مرحله آن‌ها پیاده سازی الگوی لباس را یاد می‌‌گیرند.
  • یک طراح لباس باید بتواند الگوی لباس را در کامپیوتر پیاده سازی کند. بنابراین این مرحله بعدی آموزش این حرفه به هنرجویان است.
  • در مراحل آخر دوره هنرجو می‌آموزد چگونه الگوهای طراحی شده را پیاده کند. بعد از آن نیز یاد می‌گیرد که لباس دوخته شده را در مانکن قرار دهد.
  • از دیگر مواردی که در یک دوره آموزش طراحی لباس ارائه می‌شود، تشخیص ایرادهای طرح با استفاده از نرم افزارهای مخصوص است.

در دوره ی طراحی لباس هنرجو توانایی‌های لازم را برای طراحی کردن لباس با نرم افزارهای ویژه طراحی آموزش می‌‌بیند.

طراحان حرفه‌ای لباس

کلاس طراحی لباس در آموزشگاه پیشکسوتان

بهترین راه برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای، یادگیری زیر نظر بهترین اساتید این رشته است. طراحی لباس تنها به آموزش محدود نیست. تجربیات یک طراح و ایده پردازی و خلاقیت او نیز اهمیت بسیاری در کیفیت کارها دارد. اساتید حرفه‌ای می‌توانند توانایی‌ها و استعدادهای هنرجویان را بیشتر شکوفا کنند. آن‌ها آموزش طراحی لباس را به صورت کاربردی ارائه می‌دهند و به توضیحات تئوری و بلااستفاده محدود نمی‌شوند. بنابراین هنرجویان آن‌ها می‌توانند با سرعت بیشتری یاد بگیرند و وارد بازار کار شوند.

لازمه تخصص و حرفه‌ای شدن در یک حرفه و شغل نیازمند آموزش صحیح و اصولی است. زمانی که یک هنرجو به سمت انتخاب این رشته می‌‌رود باید بداند که صنعت مد و لباس روز به روز در حال رشد و پیشرفت است. بنابراین طراحان حتما باید آموزش طراحی لباس را به صورت اصولی و پایه‌ای پیش ببرند تا بتوانند با تغییرات و به روز رسانی‌ها و نیازهای جدید همراه شوند. اگر آموزش‌های آن‌ها به چند طراحی کلیشه‌ای و غیر مفهومی محدود باشد، ایجاد تغییر در طرح‌ها برای آن‌ها سخت خواهد بود.

آموزشگاه پیشکسوتان در تلاش است مهارت‌های مورد نیاز هنرجویان در زمینه آموزش طراحی لباس را با بالاترین کیفیت به آن‌ها ارائه دهد. در این مجموعه بهترین و باتجربه ترین اساتید فعالیت می‌کنند. همچنین روند آموزشی این آموزشگاه متناسب با نیاز روز بازار در نظر گرفته شده است. بر خلاف بسیاری از آموزشگاه‌ها که تنها به آموزش متدهای قدیمی می‌پردازند، در مجموعه پیشکسوتان شما از جدیدترین طرح‌ها آگاه می‌شوید. بنابراین می‌توانید برای سلیقه مردم جامعه امروز بهترین لباس‌ها را طراحی کنید.

چگونه در آموزش طراحی لباس موفق باشیم؟

تحصیل زیر نظر اساتید حرفه‌ای از دیگر فاکتورهایی است که می‌توانید در تبدیل شدن به یک طراح موفق تأثیر داشته باشد. شما با آموزش طراحی لباس در کنار اساتید حرفه ای و مجرب و طراحان برجسته لباس در آموزشگاه پیشکسوتان، به منابع اطلاعات، تجربه و دانش در این حیطه دسترسی خواهید داشت. به یاد داشته باشید که برخی از نکات آموزشی در کتاب‌ها واینترنت  وجود ندارند و تنها افرادی که در این زمینه کار کرده‌اند، می‌توانند آن‌ تجربیات  را انتقال دهند. بهترین روش یادگیری یک هنر، انتقال شخص به شخص آن است که در آموزشگاه پیشکسوتان آموزش طراحی لباس با بالاترین استانداردهای آموزشی توسط اساتید بسیار زبده که از بین طراحان برجسته لباس انتخاب شده اند ارائه می شود.

عوامل زیادی در تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه‌ای دخیل هستند.  علاقه اولین فاکتوری است که باید به آن توجه داشته باشید. طراحی لباس مسیر طولانی دارد که هیچکس به جز فردی که واقعا به آن علاقمند است، آن را ادامه نمی‌دهد. استعداد نیز می‌تواند سرعت پیشرفت شما را در این رشته بیشتر کند. در کنار تمام این موارد، تمرین کار از همه چیز مهم‌تر است. همانطور که گفتیم علاوه بر دانش، تجربه و خلاقیت نیز در طراحی لباس اهمیت دارد. این دو اصل تنها با تکرار و تمرین و طراحی لباس‌های مختلف به وجود می‌آیند که در آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان برای کارآموزان رشته طراحی لباس بصورت دقیقی برنامه ریزی آموزشی و تمرینی صورت می پذیرد.

کلاس طراحی لباس

در این مقاله سعی کردیم توضیحاتی کاربردی در مورد آموزش طراحی لباس ارائه دهیم. شما اکنون می‌دانید در این دوره چه مطالبی را می‌آموزید. همچنین از اهمیت یادگیری به کمک اساتید خبره در این حرفه، آگاه شدید و ویژگی‌های یک آموزشگاه خوب را شناختید. آموزشگاه پیشکسوتان کلاس طراحی لباس را با رعایت تمام نکات کاربردی برگزار می‌کند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید به صورت تلفنی، آنلاین یا حضوری با ما در ارتباط باشید. راه‌های ارتباطی با آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان در سایت درج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *