مقالات

ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای

ثبت-نام-کلاس-خیاطی-فنی-و-حرفه-‌ای
5/5 - (3 امتیاز)

زمانی که برای ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای اقدام می‌کنیم همه ما قصد داریم تا در انتهای این دوره آموزشی برای دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای اقدام کنیم. مدارک فنی و حرفه‌ای که شما می‌توانید در شهر خودتان و بعد از دادن آزمون دریافت نمایید، مدرکی است معتبر که در بسیاری از کشورها و همچنین در ایران به واسطه آن مدرک می‌توانید کسب و کار مد نظر خود را در زمینه خیاطی و طراحی لباس راه‌اندازی کنید. در این متن سعی داریم مواردی که شما باید برای انتخاب کلاس خیاطی خود در نظر داشته باشید را عنوان کنیم.  همچنین به معرفی رشته‌ های خیاطی فنی و حرفه ‌ای که می‌توانید در آن زمینه‌ها برای امتحان و در نهایت دریافت مدرک ادست بکار شوید، خواهیم پرداخت. این موارد می‌تواند دید بازتر و وسیع‌تری را به شما تحویل دهد تا شما در انتها بتوانید برای دریافت مدرک در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بار علمی عالی آماده باشید.

 

ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای

ابتدایی‌ترین قدم شما برای ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای آن است که آموزشگاه و کلاس خیاطی برتری را از میان گزینه‌های مختلف انتخاب کنید. سعی کنید آموزشگاه‌هایی را انتخاب کنید که مدرسین برترشما  اگر دانشی نداشته باشید و یا برای ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای اقدام نکرده باشید در انتها نمی‌توانید برای دریافت مدرک اقدام کنید. پایه‌های مختلفی برای آموزش خیاطی وجود دارند.  شما  باید از پایه ابتدایی که با نام نازک دوز آن را می‌شناسیم برای دریافت مدارک فنی و حرفه‌ای دست بکار شوید. برای دریافت مدرک قطعاً باید ابتدا برای ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه‌ ای دست بکار شوید. سپس بعد از گذراندن دوره آموزشی در طی ۹ الی ۱۰ ماه برای دریافت مدرک و ثبت نام برای آزمون دست بکار شوید. دوره آموزش خیاطی در آموزشگاه‌های مختلف متفاوت است اما در حالت کلی میانگین ۹ الی ۱۰ ماه را شامل می‌شود. ابتدایی‌ترین قدم شما برای دریافت مدرک خیاطی ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای است. برای انتخاب آموزشگاه مد نظر توجه داشته باشید که باید از نظر اداره فنی و حرفه‌ای تایید شده باشد تا در انتها بتوانید برای دریافت مدارک دست بکار شوید.

چگونه کلاس خیاطی خود را انتخاب کنیم؟

ابتدایی‌ترین قدم شما برای ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای آن است که آموزشگاه و کلاس خیاطی برتری را از میان گزینه‌های مختلف انتخاب کنید. سعی کنید آموزشگاه‌هایی را انتخاب کنید که مدرسین برتر در آن آموزشگاه‌ها به تدریس می‌پردازند. بهترین آموزشگاه‌ها آموزشگاه‌های نزدیک به محل زندگی شما هستند.  آموزشگاه‌هایی که تجهیزات کافی دارند می‌توانند گزینه عالی برای شما باشند. نحوه بیان و نوع تدریس مدرس نیز از مواردی است که شما باید ابتدا آن را بررسی کنید. سپس برای ثبت نام در رشته ‌های خیاطی فنی و حرفه‌ ای به واسطه این آموزشگاه دست بکار شوید. قیمت و هزینه دریافتی هر آموزشگاه برای دوره‌های مختلف و رشته‌های متفاوت خیاطی فنی و حرفه‌ای متفاوت خواهد بود. این نکات را نیز در حین ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای باید مد نظر داشته باشید.

 

برترین رشته ‌های خیاطی فنی و حرفه ‌ای کدامند؟

همانطور که در ابتدا عنوان کردیم رشته ‌های خیاطی فنی و حرفه ‌ای متعدد هستند. از دوره‌های مهم و اساسی خیاطی که در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به

علاقمندان ارائه می‌شود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

رشته‌ های خیاطی فنی و حرفه ‌ای

  • دوره نازک دوز یا خیاطی مبتدی
  • دوره ضخیم دوزی
  • دوره سری دوزی
  • دوره لباس شب
  • دوره لباس مردانه
  • دوره لباس زیر
  • دوره لباس بچگانه
  • دوره الگوسازی و مدل سازی لباس
  • دوره طراحی لباس
  • دوره طراحی لباس به واسطه نرم‌افزارها و رایانه

نه تنها این دوره‌ها بلکه می‌توانیم رشته‌ های خیاطی فنی و حرفه ‌ای متعدد دیگری را در این زمینه مشاهده کنیم.  شما می توانید بعد از گذراندن دوره آموزشی و همچنین بعد از ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای و در انتها بعد از گذراندن امتحان برای دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای در این زمینه‌ها دست بکار شوید.

 

هزینه ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای

برای بسیاری از ما در زمان ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای هزینه نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی خواهد بود. آموزشگاه‌های خیاطی و همچنین آموزشگاه‌های طراحی نرخ مصوب و تعیین شده‌ای دارند. در بسیاری از موارد آموزشگاه‌ها برای جذب مخاطبین بیشتر سعی می‌کنند هزینه ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای را کاهش دهند. در این راستا امروزه بسیاری از آموزشگاه‌ها سعی دارند تا هزینه دریافتی را به حداقل برسانند و یا تا حد امکان برای دریافت هزینه به صورت اقساطی اقدام کنند. برای مثال اگر هزینه کلاس خیاطی نازک دوز مبلغ ۷ میلیون تومان است شما می‌توانید آن را طی ۹ الی ۱۰ ماه آموزش خود و به صورت ماهانه پرداخت کنید. این موضوع می تواند باعث شود تا همه افراد با هر توان مالی برای ثبت نام اقدام کنند.

 

سرفصل‌ها را در زمان ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای بررسی کنید

یکی از مواردی که در زمان ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای برای شما مهم است سرفصل‌ها می‌باشد. آموزشگاه‌های بسیاری سعی می‌کنند دوره آموزشی را کوتاه کنند و به صورت فشرده برای برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام نمایند. در چنین حالتی برخی از سرفصل‌ها مانند برخی از یقه‌ها، آستین‌ها و موارد مختلف دیگر ناخواسته جا می‌افتند. فردی که برای دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای دست بکار شوید، باید تمامی سرفصل‌ها را آموزش دیده باشد. الگوی بالاتنه، الگوی رگالی، الگوی برش‌دار، الگوی ساده بر، یقه‌های متنوع، آستین‌های مختلف، جیب‌ها، شلوارها، نحوه انتقال پنس‌ها، تاپ و موارد مختلف دیگر از سرفصل‌های مهم هستند. زمانی که قصد دارید برای ثبت نام اقدام کنید بهتر است از سرفصل‌ها اطلاع یابید. این موضوع می‌تواند درک شما را از نحوه آموزش و نحوه برگزاری امتحان بالاتر ببرد.

 

امتحان فنی و حرفه‌ای برای دریافت مدرک

افرادی  که برای ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای اقدام می‌کنند یکی از نگرانی‌های بزرگشان امتحان فنی و حرفه‌ای برای دریافت مدرک است. باید به شما عنوان کنیم که سرفصل‌های امتحان رندم می‌باشد و اصلاً نگران امتحان عملی فنی و حرفه‌ای نباشید. همه آموخته‌های شما و امتحانات و تمرین‌های شما در آموزشگاه خیاطی مواردی است که در آزمون نیز برای شما ذکر خواهد شد. اگر تمرینات خود را به درستی انجام داده باشید و انواع لباس‌ها را برش زده و دوخته باشید می‌توانید از این آزمون سربلند بیرون بیایید. پس بهتر است برای دریافت مدرک بیشتر تمرکزتان را بر روی ثبت نام کلاس خیاطی فنی و حرفه ‌ای قرار دهید.

 

کلام نهایی و نتیجه گیری کلی

بهترین آموزشگاه‌های خیاطی را بیابید و سپس برای ثبت نام بر اساس بودجه مالی خود دست بکار شوید. بعد از گذراندن دوره آموزشی و در نظر داشتن یکی از رشته ‌های خیاطی فنی و حرفه ‌ای می‌توانید برای دریافت مدرک دست بکار شوید.  در حین آموزش‌های خود در کلاس یادداشت کنید و سعی کنید مشکلاتتان را هرچه سریعتر رفع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *