شاید شما فقط اولین بار است که از DSLR استفاده می کنید و نیاز به آموزش عکاسی در خودتان حس می کنید، یا شاید شما می خواهید یاد بگیرید که چگونه از بچه های خود عکس های بهتری بگیرید. یا به هر دلیل دیگری می خواهید عکس های ماهرانه تری داشته باشید. اما عکاسی پیچیده تر از فشار دادن یک دکمه است. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه بهتر عکس بگیرید، چندین مفهوم مختلف و تعدادی راه و روش برای یاد گرفتن وجود دارد.

آموزش طراحی لباس - کت و شلوار -آموزشگاه پیشکسوتان

عکاسی در صنعت مد
بین عکاسی در صنعت مد و عکاسی لباس تفاوت وجود دارد. این دو به هم مرتبط هستند، اما آنها دو مفهوم متفاوت هستند. عکاس طراحی لباس و مد روی محصول متمرکز است. هدف این است که حواس پرتی را به حداقل برسانیم و محصول را در بهترین حالت خود بروز دهیم، و اینکه چیزی منحصر به فرد ایجاد کنیم که چشم را درگیر کند و در ذهن بیننده ماندگار باشد. اما عکاسی مد بر روی برندسازی متمرکز است: مدل ها، مکان ها، غرفه ها و جنبه های دیگر صنعت مد .
بهترین روش برای آموزش عکاسی چیست؟

آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان
آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان

راه های زیادی برای آموزش عکاسی وجود دارد و نمی توان فقط با خواندن یک مقاله از تمام این راه ها آگاه شوید. آموزش عکاسی به زمان و تلاش نیاز دارد ، اما در اینجا چند مورد از گزینه های عالی برای یادگیری عکاسی وجود دارد.
1. مربیان
داشتن شخصی با تجربه عکاسی برای کمک به شما بسیار ارزشمند است. یک رایانه نمی تواند به عکس های شما نگاهی بیندازد و برای بهبود پیشنهاداتی می دهد. اما یک معلم عکاسی می تواند به کارهای شما نگاه کند و روش هایی را که می توانید برای گرفتن عکس های بهتر انجام دهید مشخص کند. یک مربی همچنین برای پاسخ به سؤالات خاص بسیار عالی است.

2. خواندن
اگر این یک روش مفید برای یادگیری عکاسی نباشد ، پس نباید این مقاله وجود میداشت. در حالی که یک سایت یا مقاله نمی تواند یک کلاس آموزش عکاسی باشد یا نمی تواند جای یک معلم خوب را پر کند، اما خواندن مطالب مختلف عکاسی می تواند به شما در بهبود عکس ها و رفع عیب های کاری که ممکن است اشتباه انجام دهید ، کمک کند.

3. کاوش
یک راه خوب برای آموزش عکاسی صرفاً در دست گرفتن دوربین و گرفتن عکس است. بعد از خواندن مطلبی مثلا در مورد دیافراگم ، خودتان در دوربین آن را امتحان کنید و شخصا تجربه کنید. در دیافراگم های مختلف عکس بگیرید و تغییر تصاویر را ببینید عکس ها را دوباره نگاه کنید و ببینید چه چیزی را می توانید تغییر دهید تا عکس های بهتری داشته باشید.

4. چالش عکاسی.
یک راه خوب برای بهبود عکاسی این است که خودتان را به چالش بکشید. در یک چالش 365 روزه شرکت کنید و هر روز برای یک سال از یک تصویر خاص عکس بگیرید. به انجمن های عکاسی بپیوندید که هر هفته یا ماه با شما موضوع خاصی را به چالش می کشند. سپس آنچه را که دوست ندارید مشخص کنید و خود را برای تغییر آن به چالش بکشید.

5. کلاس آموزش عکاسی
رفتن به کلاس آموزش عکاسی یکی از بهترین راه های یادگیری در مورد عکاسی است. چرا؟ این کار همه گزینه های یادگیری دیگر در بالا را ترکیب می کند. در کلاس آموزش عکاسی یک مربی عالی خواهید داشت. در مورد عناصر عکاسی خواهید خواند، سپس می توانید با دوربین خود به بیرون بروید و آن را تجربه کنید. تکالیف کلاس، چالش های عکاسی است. کلاس های آموزش عکاسی همچنین از این مزیت برخوردار هستند که برای پوشش دادن کلیه پایه ها ساختار یافته اند. داشتن معلمی برای راهنمایی شما و همچنین ارائه بازخورد در مورد تصاویر خود بسیار ارزشمند است. دوره آموزش عکاسی که در آموزشگاه پیشکسوتان برگزار می شود به شما تمام ملزومات مورد نیاز برای یک عکاس حرفه ای شدن را ارائه می دهد.

اصول اصلی آموزش عکاسی
اکسپوژر
برای کسانی که به صورت مبتدی عکاسی می کنند، اکسپوژر برای گرفتن یک تصویر عالی مهم است. یادگیری اکسپوژر به شما کمک می کند تا دوربین خود را کنترل کنید و از عکس های بهتری بهره مند شوید. دیافراگم ، سرعت شاتر ، ISO عناصری هستند که برای ایجاد نوردهی ترکیب می شوند. آنها هم چنین باعث ایجاد تغییرات در عمق میدان ، تاری حرکت و صدای دیجیتالی می شوند. پس از فهمیدن نحوه کار هر یک، می توانید شروع به عکاسی به حالت دستی کنید. این جایی است که شما کنترل را از دوربین می‌گیرید. درک قرار گرفتن در معرض نور مناسب از طریق حالت های دستی زمان و تمرین کافی می طلبد ، اما با اصول اولیه شروع کنید. دیافراگم اندازه دهانه در لنز است، با باز شدن گسترده آن، نور بیشتری برای تصویر ایجاد می شود. کاربرد سرعت شاتر برای این است که سنسور دوربین چه مدت در معرض نور قرار گرفته است. از سرعت شاتر آهسته استفاده کنید، حتی اگر یک عکس در هنگام گرگ و میش گرفته شده است می توانید یک تصویر روشن داشته باشید. ISO حسگر سنسور دوربین بیانگر حساسیت به نور است. اگر تنظیمات سرعت شاتر و دیافراگم هنوز به عکسی که خیلی تاریک است منجر می شود می توانید ISO را روشن کنید.

ترکیب بندی
پس از تسلط در مورد نور و دیافراگم ،و اینکه چگونه سرعت شاتر و ISO بر سایر عناصر تصویر شما تأثیر می گذارد ، باید ترکیب بندی را در نظر بگیرید. این احتمالاً اولین قانون ترکیب بندی است که هر عکاس مبتدی با آن روبرو می شود. و این بسیار خوب است چون ساده است و کار می کند. فرض اصلی این است که قاب دوربین خود را به سه قسمت تقسیم می کند. با گذاشتن سوژه های کلیدی در این خطوط ، ترکیب بندی تصویر بهتر عمل می کند. این روشی است که همیشه کار می کند، و استفاده از آن آسان است. اگر هنوز درباره عکاسی چیزهای زیادی نمی دانید، این یک روش عالی برای بهبود چشمگیر عکس های شما است.

آموزش طراحی لباس - پیشکسوتان

فوکوس
برای بولد نگه داشتن موضوع یک عکس ، باید چند روش مختلف فوکوس را یاد بگیرید. حالت فوکوس خودکار هم وجود دارد که به شما کمک می کند سوژه را به صورت خودکار بولد کنید. فوکوس خودکار تک نقطه ای به شما امکان می دهد به عنوان مثال به جای اینکه دوربین نقطه ای را برای شما انتخاب کند ، خودتان این کار را انجام دهید.
نور
فوتوگرافی از کلمات یونانی سرچشمه گرفته و به معنای “نوشتن با نور” است. درک نور برای تبدیل شدن به یک عکاس عالی ضروری است. بهترین عکاسان فقط به دنبال یک شی برای عکس گرفتن نیستند بلکه دنبال یک شی با نورپردازی عالی هستند. فهمیدن نور ، شناختن چگونگی تابش آن و زمان جستجوی آن و همچنین چگونگی دستکاری در آن است. به عنوان مثال ، یافتن نورپردازی خوب در یک روز ابری یا حدوداً یک ساعت قبل از غروب خورشید آسان نیست. همچنین درک این نکته ضروری است که چراغ را در کجا قرار دهید. سرانجام ، عکاسان همچنین باید بدانند که چگونه می توانند نور را دستکاری کنند ، یا چگونه از یک فلاش یا نورپردازی دیگر استودیو استفاده کنند تا تصویر خوبی بدست آورند ، حتی اگر نور موجود آن چندان عالی نباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره آموزش عکاسی در آموزشگاه پیشکسوتان با ما تماس بگیرید.