طراحی معماری داخلی

چیست؟ بین اصطلاحات معماری، معماری داخلی ، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی تمایز وجود دارد، و این به دلیل تار بودن خطوط بین مسئولیت های هر حرفه است . از کجا طراحی داخلی یک فضا شروع می شود و معماری در کجای این کار قرار دارد و غیره. اگر علاقمند به این رشته هستید، در کلاس های طراحی معماری داخلی آموزشگاه پیشکسوتان ثبت نام کنید و دنبال آرزوهایتان بروید.

مرکز آموزش طراحی لباس -معماری داخلی آموزشگاه پیشکسوتان

طراحی معماری داخلی چیست؟
طراحی معماری داخلی حرفه ای چند وجهی است که در آن راه حل های خلاقانه و فنی در یک ساختار برای دستیابی به یک فضای داخلی وجود دارد. این راه حل ها کاربردی هستند، کیفیت زندگی ساکنان را بالا می برند و از نظر زیبایی شناختی نیز جذاب هستند. پیشنهادات هماهنگ با پوسته ساختمان ایجاد می شوند و موقعیت فیزیکی و بستر اجتماعی پروژه را در نظر می گیرند. طرح ها باید به قوانین و الزامات نظارتی پایبند باشند و اصول پایداری محیط زیست را رعایت کنند. فرایند طراحی معماری داخلی از یک روش منظم و هماهنگ، از جمله تحقیق، تجزیه و تحلیل و ادغام دانش در فرایند خلاق پیروی می کند، هم چنین باید نیازها و انتظارات مشتری برای تولید یک فضای داخلی دلخواه را که جز اهداف پروژه است، در نظر می گیرد. طراحی معماری داخلی و دکوراسیون شامل طیف وسیعی از خدمات است که توسط یک متخصص طراحی معماری حرفه ای انجام می شود و از طریق آموزش، تجربه و امتحان ، واجد شرایط برای محافظت و تقویت زندگی، سلامت ، ایمنی و رفاه عمومی خواهد بود.

نقطه اشتراک طراحی لباس و طراحی معماری داخلی

همانند رشته طراحی لباس، یک طراح معماری داخلی باید بداند که نتیجه کار باید دلخواه مشتری باشد و نیاز ها و زیبایی او را ارضا کند. هرچند که سبک خود طراح هم در اینگونه کار ها بسیار حایز اهمیت است، اما فقط بخشی از ماجراست. محصول نهایی باید بتواند لبخند رضایت را برای مشتری یا درخواست کننده شکل دهد. طراحان باید طیف گسترده ای از سبک های طراحی را به مشتریان خود پیشنهاد دهند و به یاد داشته باشید که انتخاب مشتری است که تعیین می کند چه سبکی در نهایت پیاده شود. فقط به این دلیل که طراحان دارای تحصیلات هستند و سلیقه خوبی دارند ، باعث نمی شود که انتخاب آنها نسبت به مشتری خود برتر باشد. کار طراحی معماری داخلی ارائه انواع سبک ها و هدایت مشتری به سمت انتخاب طراحی صحیح است و در عین حال این امکان را می دهد که مشتری احساس مسئولیت کند. به عنوان مثال ، شما ممکن است سال ها به عنوان یک طراح معماری داخلی کار کنید و هرگز خانه ای طراحی نکنید که متناسب با سلیقه شخصی شما باشد. همه چیز در مورد سبک مشتری است، و شما باید سلیقه شخصی خود را کنار بگذارید

مرکز آموزش طراحی لباس آموزش معماری داخلی در آموزشگاه پیشکسوتان

حال 10 نکته جالب درباره طراحی معماری داخلی و دکوراسیون آورده ایم که باعث آشنایی بیشتر شما با این رشته سخت اما جذاب می شود.
1.

بین دکوراتورها و طراحان تفاوت وجود دارد

تفاوت بین دکوراتور ها و طراحان معماری داخلی چیست؟ یک کلمه: آموزش.
به معنای واقعی کلمه هر کسی می تواند به یک دکوراتور تبدیل شود. کسی که عاشق بازی با رنگ ها ، پارچه ها و چیدمان است می تواند به سادگی با چاپ کارت ویزیت و تبلیغ خود به مشتری ، به دکوراتور تبدیل شود. این لزوما چیز بدی نیست، اما پیشینه تحصیلی نیز مهم است. از طرف دیگر ، یک طراح معماری داخلی باید دارای یک آموزش معتبر باشد. یک مدرک برای کار در زمینه طراحی معماری داخلی ضروری است. آیا می خواهید آموزش را دنبال کنید یا سریعاً به دنیای تجارت پرش کنید؟ خواندن را ادامه دهید تا ببینید آیا طراحی معماری داخلی می تواند مناسب شما باشد یا خیر.
2.

شما باید یک طراحی عالی داشته باشید

به نظر غیر ضروری می رسد، اما برای اینکه به یک طراح معماری داخلی تبدیل شوید و برای داشتن شناخت رنگ، آرایش فضایی و معماری باید استعداد طراحی داشته باشید. آیا از تزئین خانه خود لذت می برید و تحسین زیادی در دکوراسیون خانه خود دریافت می کنید؟ این بدان معنا نیست که شما باید یک طراح معماری داخلی باشید ، اما مطمئناً نشانه خوبی است. اولین قدم برای یک حرفه موفق این است که اشتیاق خود را دنبال کنید. از این گذشته ، انجام کاری که شما دوست دارید باعث می شود هرگز احساس خستگی نکنید.

3.

طراحی معماری داخلی به آن سادگی ها که فکر می کنید، نیست.

در حالی که پارچه ها، مبلمان و رنگ ممکن است نقش مهمی در طراحی داخلی داشته باشد ، بسیاری از کارهای دیگر که مورد نیاز طراحان معماری داخلی است وجود دارد که بسیاری از آنها ممکن است کمتر به نظر سرگرم کننده و بیشتر شبیه کار باشند. طراحان داخلی باید در تاریخ طراحی ، تمامیت ساختاری ساختمان ها، کدهای ساختمان، ارگونومی، مفاهیم مکانی، اخلاق، روانشناسی، طراحی به کمک رایانه (CAD) و موارد دیگر آموزش ببینند. به نظر می رسد که از طراحان معماری داخلی انتظار می رود همه فن حریف باشند، اینطور نیست؟ این کار به طیف گسترده ای از مهارت ها نیاز دارد. زیرا طراحان نه تنها با صاحبان خانه بلکه با سازندگان ، معماران ، سازمان های دولتی و صاحبان مشاغل کار می کنند. برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی موفق ، فرد باید تحصیل کرده و متمرکز باشد.
4.

حقوق و دستمزد آنچنانی ندارد.

انصافانه نیست که کسی با چنین تحصیلات گسترده ای باید حقوق خوبی دریافت کند؟ اما همیشه اینگونه نیست. به عوامل زیادی بستگی دارد. آمارها نشان می دهد که دستمزد متوسط یک طراح معماری داخلی سطح متوط در ایالات متحده 42380 دلار در سال است. البته این به عوامل زیادی از جمله تحصیلات ، محل، تجربه کار و شهرت شرکت بستگی دارد. یک طراح معماری داخلی در یک شرکت مبلمان احتمالاً کمتر از یک طراح که برای یک شرکت معماری با سطح بالا کار می کند ، حقوق خواهد گرفت. در اصل ، شما می توانید با به دست آوردن هر چه بیشتر تجربه ، میزان نرخ حقوق خود را افزایش دهید. کسی که دارای آموزش در زمینه های معماری و قوانین مربوط به ساختمان و طراحی سازه است، احتمالاً از نظر مالی موفق خواهد شد.
5.

شما باید تعاملات اجتماعی بالایی داشته باشید.

بهترین آموزش معماری داخلی را از آموزشگاه پیشکسوتان بخواهید

از طراحان داخلی بخواهید که تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند، و آنها مطمئناً برخی از داستان های ترسناک مربوط به مشتریان گذشته را بازگو می کنند. افراد دچار مشکل هستند ، به خصوص وقتی صحبت از خانه هایشان می شود. در حالی که برخی از مشتریان اهداف روشنی را در ذهن دارند ، برخی دیگر ممکن است دقیق ندانند منتظر چه نتیجه ای هستند و در آخر کار هم به کار شما انتقاد وارد کنند. یک طراح معماری داخلی کسی است که می تواند مشتری را به سمت نتیجه مطلوب سوق دهد و باعث شود احساس کند کنترل کامل بر طراحی را دارد. طراحان داخلی دائماً در حال تعادل تصمیمات طراحی و خواسته های مشتری خود هستند ،حالا اگر می خواهید یک طراحی معماری داخلی حرفه ای شوید با آموزشگاه معماری پیشکسوتان تماس بگیرید.