مقالات

مدرک فنی و حرفه ‌ای خیاطی

گرفتن-مدرک-فنی-و-حرفه-‌ای-خیاطی
5/5 - (1 امتیاز)

چرا برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ‌ای خیاطی اقدام کنم؟

آیا لازم است برای دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای خیاطی اقدام کنیم؟

زمانی که مدرک خیاطی فنی و حرفه‌ای را دریافت نمودیم به واسطه آن مدرک می‌توانیم چه کارهایی انجام دهیم؟

 

شاید این سوالات و تمامی سوالاتی که در این زمینه هستند ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد. سالانه افراد زیادی هستند که از آموزشگاه‌های برتر در زمینه آموزش خیاطی و موارد مختلف در صنعت مد فارغ التحصیل می‌شوند. سوالی که پیش می‌آید آن است که همه آنها برای دریافت مدرک اقدام می‌کنند و در نهایت خروجی کار خود را با مدرک دریافتی مشاهده خواهند کرد؟ در جواب این سوال و سوالات متعدد دیگر موجود باید عنوان کنیم که موارد و عوامل تاثیرگذار بسیاری وجود دارند که شما با بررسی آنها به این نتیجه می‌رسید که برای دریافت مدرک و یا عدم دریافت مدرک اقدام کنید. در این متن همه این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

درآمد خیاطان در کشورهای دیگر بسیار بالا می‌باشد و قطعاً شما می‌توانید با چنین درآمدی امورات زندگی خود را در کشور مقصد بگذرانید. انتخاب دریافت و عدم دریافت چنین مدرکی در این شرایط با خود شما می باشد.

گرفتن و ترجمه مدارک فنی و حرفه ‌ای خیاطی 

یکی  از دلایلی که افراد برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ‌ای خیاطی اقدام می‌کنند، مقوله پیچیده و مهم مهاجرت است. افرادی که سال‌هاست در این زمینه فعالیت نمودند و قصد دارند به کشور دیگری مهاجرت کنند و می‌خواهند در زمینه خیاطی در کشور مقصد فعالیت نمایند، باید برای گرفتن مدرک خود اقدام کنند. بسته به کشور مقصد باید بررسی شود که آیا مدرک فنی و حرفه‌ای ایران برای کشور مقصد معتبر می‌باشد یا خیر. طبق اطلاعات به دست آمده مدرک فنی و حرفه‌ای برای کشورهای بسیار زیادی در دنیا معتبر است. به همین دلیل برای دریافت مدرک خیاطی معتبر بدون نگرانی و سپس ترجمه آن در نهایت برای مهاجرت به این واسطه می‌توانید اقدام کنید.

گرفتن مدرک فنی و حرفه ‌ای خیاطی

انتخاب گرفتن مدرک فنی و حرفه ‌ای خیاطی و یا نگرفتن آن موضوعی است که هر فرد می‌تواند بر اساس نیاز خود به آن پاسخ دهد. به عبارت ساده‌تر اگر قصد دارید برای بازگشایی یک مزون و یا یک آموزشگاه خیاطی اقدام کنید قطعاً باید برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ‌ای خیاطی اقدام نمایید. در برابر چنین موضوعی اگر قصد دارید تنها برای خودتان و یا افراد نزدیکتان خیاطی کنید و لباس‌های جذابی بدوزید و بپوشید، می‌توانید برای دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای خیاطی اقدام نکنید. بنا به آنکه خیاطی یکی از هنرهای بسیار پولساز در ایران و در دیگر کشورهای مختلف است می‌توانید به این دید به این رشته نگاه کنید که در آینده نه چندان دور از آن می‌توانید درآمد عالی داشته باشید. به همین دلیل باید برای گرفتن مدرک خیاطی خود همین امروز اقدام کنید.

انواع مدارک و گواهینامه های موجود برای خیاطی

همانطور که می‌دانید مدرک خیاطی دارای نمونه های مختلفی می‌باشد. هر دوره خیاطی از یکدیگر مجزا است و به همین دلیل امتحان انتهایی دوره نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در انتهای برگزاری دوره و پس از گذراندن امتحان و دریافت حداقل نمره مجاز برای دریافت مدرک می‌توانید اقدام کنید. مدرک ضخیم دوزی، مدرک نازک دوزی، مدرک دوره لباس شب، مدرک مانتو دوزی، مدرک شلوار دوزی، مدرک دوره بچگانه، مدرک دوره مردانه، مدرک لباس زیر زنانه، مدرک لباس عروس، مدرک الگوسازی، مدرک دوره راسته دوزی و … از انواع مدارک موجود می‌باشند. شما بسته به علاقه خودتان می‌توانید برای گرفتن گواهینامه فنی و حرفه ‌ای خیاطی در رشته مخصوص و مد نظر خود اقدام کنید. این مورد می‌تواند شما را برای زمینه‌های حرفه‌ای‌تر آماده کند و شما بدین واسطه می‌توانید برای دریافت مجوز و فعالیت حرفه‌ای خود اقدام کنید.

نحوه برگزاری آزمون برای دریافت مدرک‌های خیاطی

در ابتدایی‌ترین مواردی که قطعاً ذهن شما را درگیر خواهد کرد در زمینه گرفتن مدرک فنی و حرفه ‌ای خیاطی نحوه برگزاری آزمون خواهد بود. بعد از گذراندن دوره آموزشی خود در آموزشگاه مربوطه شما باید از طرف آموزشگاه به مجموعه فنی و حرفه‌ای شهر خود معرفی شوید. آموزشگاه از طریق معرفی‌نامه‌ای که به شما تحویل می‌دهد یا برای ثبت نام شما اقدام می‌کند، نام و نام خانوادگی شما و مدارک شما را برای آزمون تحویل مجموعه فنی و حرفه ای خواهد داد. شما با مطالعه کتاب مربوطه که از طرف مدرسین به شما معرفی می‌شود برای آزمون ابتدایی یعنی آزمون تئوری آماده خواهید شد. بعد از دریافت نمره مد نظر از آزمون تئوری باید خودتان را برای برگزاری آزمون عملی آماده کنید. در یک روز و در آزمون عملی از شما درخواست می‌شود تا برای برش، کشیدن الگو، الگوسازی، طراحی و موارد مختلف دیگر اقدام کنید.

متدهای مدرک خیاطی

همانطور که می‌دانید مدرک خیاطی که ممکن است شما سال‌های پیش آن را دریافت نموده باشید با مدارک جدید متفاوت خواهد بود. دلیل این مورد را می‌توانیم در تغییر متد خیاطی در سال‌های گذشته نسبت به سال‌های جدید عنوان کنیم. برای مثال امروزه جدیدترین متد موجود برای دریافت مدرک خیاطی فنی و حرفه‌ای متد مولر است. به متد مولر متد بدون پرو نیز گفته می‌شود. در گذشته متدی که افراد برای گرفتن مدرک فنی و حرفه‌ ای خیاطی امتحان می‌دادند گرلاوین بود. گرلاوین بعد از دوخت ایرادات بسیار زیادی را از خود بر روی اندام به جای می‌گذاشت. با توجه به نیاز بازار مدرسین و مجموعه فنی و حرفه‌ای به این نتیجه رسیدند که باید از متدهای جدید برای امتحان گرفتن و در نهایت تحویل مدرک خیاطی اقدام کنند. در چنین حالتی خیاط های توانایی که به متدهای جدید روز دنیا آموزش دیده اند می‌توانند نیاز مشتریان را برطرف کنند.

موارد منع گرفتن مدرک فنی و حرفه ‌ای خیاطی

برای دریافت و گرفتن مدرک فنی و حرفه ‌ای خیاطی باید حتماً 15 سال سن داشته باشید. همچنین باید دارای مدارک شناسایی معتبر باشید. اگر اتباع خارجی هستید نیز باید مدارک معتبر را ارائه دهید. عدم گذراندن دوره آموزشی در آموزشگاه میتواند مانع از دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای گردد. توجه داشته باشید برای آزمون خودتان را سر ساعت به محل دقیق آزمون برسانید. عدم حضور شما در ساعت تعیین شده برای آزمون می‌تواند به منزله غیبت شما برای آزمون رقم بخورد. در چنین حالتی شما نمی‌توانید برای آزمون دوباره در همان مدت زمان اقدام کنید. باید دوباره ۹ ماه را در آموزشگاه بگذرانید و سپس برای بار دوم برای دریافت مدرک امتحان دهید. با در نظر داشتن این نکات قطعاً می‌توانید در زمان مشخص برای گرفتن مدرک فنی و حرفه‌ ای خیاطی خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *