مقالات

طراح لباس کیست؟

چگونه-در-آموزش-طراحی-لباس-موفق-باشیم
Rate this post

اما برای پاسخ به این مورد که طراح لباس کیست؟ و چگونه فعالیت می نماید، باید عنوان کرد که وظیفه اصلی طراح، ریز شدن در جزئیات و الهام گرفتن از عناصر، طبیعت، مکان ها و … است. عر المانی می تواند برای وی منبع الهام باشد اما با این توضیح که یک طراح دید دقیق تری نسبت به یک شخص معمولی دارد.

طراح لباس چگونه کار می کند؟

فعالیت های های یک طراح لباس به ایده پردازی، پرورش ایده، پیاده سازی و تصویرسازی خلاصه می شود. گها تمام این مراحل را یک شخص انجام داده و گاها این بخش ها از یکدیگر تفکیک می شوند. به طور مثال بحث تصویرسازی به متخصص تصویرساز سپرده می شود.

یک طراح می تواند ایده های ذهنی خود را به کمک دست و ابزارهایی چون قلم و کاغذ پیاده سازی نماید اما امروزه با توجه به گسترش فناوری، روش های دیجیتالی و نرم افزار های کاربردی در بازار وجود دارند که می توانند ایده و فکر یک طراح را در پیچیده ترین حالات با در نظر گرفتن تمام جزئیات در محیط های سه بعدی پیاده سازی نمایند که قطعا این مورد دارای دقت بیشتری بوده و زمان کمتری نیز صرف می نماید.

بسیاری از افراد در پاسخ به این سوال که “طراح لباس کیست؟” بیان می دارند که طراح شخصی می باشد که ایده های ناب خود را بر روی پارچه های فاخر و گران قیمت پیاده سازی می نمایند که جلوه چشم نوازی داشته باشند اما جالب است که در نظر داشته باشید که تمام طراحی های جدید ابتدا بر روی پارچه های ارزان قیمت به عنوان نمونه پیاده سازی می شوند تا ایرادات الگوی اولیه مشخص شود.

طراح لباس در کجا فعالیت می کند؟

پس از آنکه به این سوال پاسخ دادیم که “طراح لباس کیست؟” نوبت به آن می رسد که در خصوص محیط کار یک طراح لباس تحقیق کنیم. به صورت کلی یک طراح لباس خود اشتغال زایی دارد و به صورت منفرد وارد بازار کار می شود. او می تواند در هر محیطی انجام داده و به صورت اینترنتی یا از طریق فروشگاه ها در معرض دید عموم قرار دهد. از طرف دیگ امروزه بسیاری از برند ها معروف جهان برای اینکه نام دار باقی بمانند، از طراحان حرفه ای دعوت به همکاری می نمایند که در کنار تولیدی های خود اقدام به ایده پردازی و ارائه طرح های نو نمایند. این طراح ها حتی می توانند در صنعت سینما و تئاتر نیز فعالیت نموده و شناخته شوند.

چگونه می توان وارد عرصه طراحی لباس شد؟

بسیاری از افراد وقتی متوجه می شوند که طراح لباس کیست؟ و با  درامد و محیط کار یک طراح لباس آشنا می شوند، قصد ورود به حرفه طراحی می نمایندطراح-لباس-کیست-و-چه-فعالیتی-انجام-می-دهد اما باید در نظر داشت که جهت موفقیت در این رشته آشنایی با مهارت های زیر الزامی خواهد بود:

  • آگاهی نسبت به برند ها و مد های روز

  • آشنایی با اصول رنگ بندی و ترکیب بندی

  • آشنایی با مسائل دوخت و پیاده سازی الگو

  • شناخت انواع تزئینات، پارچه ها و …

  • آشنایی با ویژگی های هر پارچه و کاربرد آن

جمع بندی:

یک طراح لباس باید چشمان دقیقی داشته باشد. از طرف دیگر نکته مهم در طراحی، قدرت بدن زیاد و پشتکار است. در این رشته گاها نیاز است که یک طرح ده ها بار کشیده و اجرا شود تا به نمونه واقعی خود نزدیک گردد.