مقالات

طراحی لباس در ترکیه قطب بزرگ صنعت پوشاک

Rate this post

طراحی لباس در ترکیه یکی از شغل های پردرآمد می باشد. با توجه به اینکه صنعت مد و پوشاک در این کشور بسیار پیشرفت داشته است، در حال حاضر بسیاری از افراد برای تضمین آینده شغلی و زندگی خود مایل به تحصیل در این رشته هستند. رشته طراحی لباس در ترکیه در دانشگاه های معتبر این کشور صورت می پذیرد و افراد می توانند تا مقطع دکتری ادامه تحصیل نمایند.

در این مقاله قصد داریم نت در خصوص این رشته و تحصیل در ترکیه صحبت نماییم.

آشنایی با رشته طراحی لباس در ترکیه

با توجه به اینکه رشته طراحی لباس در بعضی کشور ها به ندرت در دانشگاه ها تدریس می شود، بسیاری از علاقه مندان برای ادامه تحصیل کشور ترکیه را انتخاب می نمایند. باید در نظر داشته باشید که کشور ترکیه دارای دانشگاه های معتبر زیادی است که از لحاظ رنک QR جایگاه خوبی دارند. دوره های طراحی لباس در ترکیه در مقطع لیسانس، 3 تا 7 سال به طول می انجامند. در این رشته، تکنیک های نوین همراه با موارد عملی و تحقیقی آموزش داده می شود.

آشنایی با رشته طراحی لباس در ترکیه
طراحی لباس در ترکیه به افرادی نیاز دارد که خلاق و ایده پرداز باشد

خلاقیت در طراحی لباس در ترکیه

طراحی لباس در ترکیه به افرادی نیاز دارد که خلاق و ایده پرداز باشد. همچنین وی باید بتواند بین سبک های مختلف و فرهنگ های مختلف سازگار و اتحاد ایجاد نماید.برای شرکت در این رشته داخل کشور ترکیه، نیاز می باشد که دارای شرایط زیر باشید:

  • از دبیرستان فارغ التحصیل شده و حداقل 18 سال سن داشته باشید.
  • در مصاحبه حضوری دانشگاه پذیرش شده و قبول شوید.
  • دارای مدرک تایید شده زبان باشید.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه چگونه است؟برای افرادی که جهت تحصیل وارد کشور ترکیه شده اند به ازای هزینه خوراک، رفت و آمد و مکان حدودا در ماه بین 400 تا 500 دلار هزینه وجود خواهد داشت. البته هزینه کتاب ها و دانشگاه از این مورد جدا می باشد. اگر شما دارای انگیزه قوی هستید و نمره آیلتس حداقل 5.5 دریافت نموده اید، می توانید جواز ورود به این رشته را کسب کنید.

در خصوص هزینه دانشگاه ها این مورد متفاوت می باشد. طراحی لباس در ترکیه اگر در دانشگاه دولتی تدریس شود، دارای هزینه کمتری خواهد بود اما در دانشگاه های پولی ممکن است تا 8000 لیر هم در سال، هزینه داشته باشد. به صورت کلی هزینه تحصیل بین 2000 تا 8000 لیر در سال تخمین زده می شود. آشنایی با دانشگاه هایی که رشته طراحی لباس در ترکیه را ارائه می دهند: در نظر داشته باشید که برای تدریس طراحی لباس در ترکیه عموما از زبان انگلیسی استفاده می شود.

با توجه به اینکه ترکیه قطب بزرگ صنعت پوشاک جهان است، اکثر دانشگاه های این کشور اقدام به ارائه رشته طراحی لباس می کنند. دانشگاهی همچون ناپل به صورت ترمیک این رشته را ارائه می نماید. تدریس در این رشته در دانشگاه مذکور حدود 4 سال به طول می انجامد.زمانی که شما رشته طراحی لباس در ترکیه را انتخاب می نمایید، مواردی همچون تکنیک ها، آشنایی با ابزار، نوع کسب و کار و آینده شغلی، انواع سبک ها و طراحی ها آموزش داده می شود. پس از دوره کارشناسی شما می توانید این رشته را با عنوان تحصیلات تکمیلی به صورت حرفه ای تری در دانشگاه ادامه دهید.

دانستنی های رشته طراحی لباس در ترکیه

در نظر داشته باشید که مدارک ارائه شده از دانشگاه های مهم این کشور مورد قبول موسسات معتبر از سراسر جهان می باشد. به عبارت دیگر مدرک IFA پاریس به فارغ التحصیلان ارائه می شود که بتوانند بسیار راحت تر وارد بازار های جهانی شده و اشتغال زایی نمایند.

در کل امروزه دوره طراحی لباس در ترکیه، دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به سمت شرکت در دانشگاه های این کشور جذب می نماید. از جمله دانشگاه های معتبر این کشور می توان به دانشگاه بیلگی استانبول،دانشکاه IED استانبول، مدرسه مد استانبول و … اشاره کرد.با شرکت در این دوره ها و فارغ التحصیلی از دانشگاه های ترکیه شما فرصت کارآموزی در برند های معروف و افزایش سابقه کاری خود را خواهید داشت. با توجه به هزینه خوب زندگی و تحصیل در این کشور به نظر می رسد طراحی لباس در ترکیه می تواند علاوه بر کسب دانش و سابقه خوب، آغاز یک آینده کاری روشن نیز باشد.طراحی مد و لباس یک فرصت عالی برای افرادی است که توانایی خلق ایده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *