طراحی لباس, مقالات

10 راز در رشته طراحی لباس چیست؟

آموزشگاه خیاطی پیشکسوتان
5/5 - (1 امتیاز)

همه آنچه که باید درباره رشته تحصیلی طراحی لباس بدانید

افرادی که قصد دارند تا در رشته طراحی لباس تحصیل کنند، ابتدا باید بدانند رشته طراحی لباس چیست؟ منظور از طراحی لباس در این حرفه چیست؟ چه افرادی می توانند وارد این رشته تحصیلی شوند؟ واحد های درسی که افراد باید در این رشته تحصیلی سپری کنند، کدامند؟ نه تنها این مورد بلکه هزاران سوال دیگر ممکن است ذهن شما را به عنوان فردی که به این رشته تحصیلی علاقه مند هستید، درگیر نموده باشند. در این متن همه آنچه که باید بدانید را عنوان خواهیم نمود، در این حالت علاقه مندان می توانند این رشته را با توجه به بازارکار و علاقه خود انتخاب کنند.

ویژگی رشته طراحی لباس

ویژگی رشته طراحی لباس

طراحی لباس چیست؟

تا به حال به این مورد اندیشیده اید که طراحی لباس چیست؟ طراحی لباس رشته ای آکادمیک و دانشگاهی است که افراد بعد از تحصیل در این رشته میتوانند انواع لباس های زنانه و مردانه، بچگانه و … را تولید کنند و به بازار عرضه نمایند. یک فارغ التحصیل رشته طراحی لباس، وظایف بسیار زیادی را مانند خرید مواد اولیه، طراحی انواع الگوها، تولید لباس های جدید و مدرن، انتخاب نوع و رنگ و طرح پارچه و … به همراه دارد. فردی که با روش های طراحی لباس آشنا است، می تواند به آسانی انواع یقه ها، آستین ها و … را طراحی نماید. هنرجویان این رشته تحصیلی به وسیله آموزش های لازم در زمینه مدل سازی و الگوسازی، این نمونه توانایی را به دست آورده اند. الگوی ساخته شده توسط طراحان لباس به دست خیاطان می رسد و همین مورد سبب می شود تا لباسی جدید بر اساس طرحی جدید دوخته و روانه بازار شود.

هدف از رشته طراحی لباس

هدف از رشته طراحی لباس

رشته طراحی لباس چیست؟

برای پاسخ به این که رشته طراحی لباس چیست؟ باید بدانید که این رشته یکی از برترین و پرمخاطب ترین رشته های موجود در دانشگاه های بزرگ دنیا است. رشته طراحی لباس با داشتن فیلد های درسی متنوع، یک طراح لباس را برای ساخت و طراحی انواع الگو های لباس های جدید آماده خواهد کرد. این رشته می تواند نیاز پوشاک و لباس های متنوع را برای افراد مختلف در دنیا، رفع نماید. هر ساله سلبریتی های متنوعی از برند های مطرح در دنیای مد مانند ورساچه و … لباس هایی با طراحی های جدید را با قیمت های بسیاری خریداری می کنند و در مراسم هایی مانند گرمی و … از آن ها استفاده می کنند. این نمونه لباس ها، همگی طراحی های برترین طراحان دنیا می باشند.

افرادی که در این رشته یعنی طراحی لباس تحصیل نموده اند می توانند بهترین لباس ها را طراحی کنند و در صورت نیاز می توانند پاسخ پرسش شما را که، رشته طراحی لباس چیست؟ به شما بدهند. شما نیز با در نظر داشتن این موارد می توانید برای تحصیل در این رشته پر مخاطب اقدام نمایید.

چه افرادی باید وارد رشته طراحی لباس شوند؟

برای ورود به رشته طراحی ابتدا باید بررسی کنید که طراحی لباس چیست؟ همچنین باید بدانید که برای ورود به این رشته تحصیلی به چه انگیزه هایی و چه استعداد هایی نیاز دارید. در این حالت قطعا می توانید موفق باشید و به بهترین شکل ممکن عمل کنید. افرادی که استعداد خلق محصولات جدید و لباس های جدید را دارند، می توانند در این رشته خوش بدرخشند. همچنین افرادی که با پارچه ها، ترکیب و تناژ رنگ های خاص و هماهنگ نمودن آن ها با هم آشنایی دارند نیز می توانند به بهترین شکل در این رشته تحصیلی عمل کنند.

رشته طراحی لباس در ایران

رشته طراحی لباس در ایران

واحد های درسی در رشته طراحی لباس کدامند؟

بعد از درک سوال، رشته طراحی لباس چیست؟ می توانید به این نکته برسید که آیا برای تحصیل در این رشته اقدام کنید یا از خواندن این رشته در دانشگاه منصرف شوید. از مهمترین موارد قابل بررسی برای انتخاب این رشته می توانیم به آشنایی با واحد های درسی این رشته اشاره کنیم. از مهمترین واحد های تخصصی این رشته می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. طراحی لباس
  2. الگو سازی
  3. دوخت
  4. سایز بندی
  5. نمایش مد
  6. الگو سازی کودک
  7. الگوسازی نوجوان
  8. زبان تخصصی
  9. کارآموزی و پروژه نهایی
  10. هنر های تجسمی
  11. هنر های معاصر
  12. هنر های سنتی
  13. آشنایی هنر با تاریخ
  14. عکاسی پایه
  15. هنر و تمدن اسلامی

در برخی از موارد می توانیم دوره اول و دوره دوم را نیز مشاهده نماییم. برای نمونه هر کدام از دروس تخصصی مانند الگو سازی، خود شامل دوره اول و دوم و … هستند. هر کدام از این دوره ها نیز دارای واحد های مشخصی مانند سه، دو و یا یک واحد هستند. با در نظر داشتن این موارد می توانید برای انتخاب رشته طراحی لباس اقدام نمایید.

رشته طراحی لباس در دانشگاه

رشته طراحی لباس در دانشگاه

شرایط بازار کار رشته طراحی لباس چیست؟

یکی از مهمترین مواردی که باید در زمان انتخاب رشته دانشگاهی آن را در نظر بگیرید، بازار کار آن رشته است. امروزه طراحی لباس را به عنوان یکی از پر درآمد ترین شغل های دنیا می شناسند. به همین دلیل اصلا نگران بازار کار رشته طراحی لباس نباشید. همچنین در نظر داشته باشید که انسان ها همواره به لباس نیازمند هستند و برای خرید طرح های جدید هزینه های بسیاری را پرداخت خواهند نمود. با در نظر داشتن این که رشته طراحی لباس چیست؟ و چگونه با این رشته می توانیم وارد بازار کار شویم، قطعا به موفقیت خواهیم رسید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *