مقالات

آموزش خیاطی بدون الگو

برای راحت تر شدن آموزش خیاطی بدون الگو باید چه کرد؟
5/5 - (2 امتیاز)

شاید از نظر خیاطان عبارت آموزش خیاطی بدون الگو نشدنی و امری محال باشد. باید عنوان کنیم که خیاطی بدون الگو میتواند سرعت شما را در این زمینه افزایش دهد. در نتیجه شما نیز که یک هنرمند توانا در این زمینه هستید برای افزایش سرعت خود باید گاهی از روش بدون الگو برای دوخت و دوز استفاده کنید. ما در این متن سعی داریم شما را با این روش خیاطی آشنا کنیم و پله پله شما را برای فراگیری این آموزش راهنمایی کنیم.

آموزش خیاطی بدون الگوآموزش خیاطی بدون الگو یکی از نیاز های شما را در زمینه خیاطی رفع می کند. تا به حال شده است که ساعت ها به دنبال الگویی بی عیب بگردید تا تنها بتوانید یک لباس ساده با آن بدوزید؟ این موضوع تایم و وقت شما را میگیرد. خرید پترن های آماده موجود نیز هم هزینه بر هستند و هم شما را برای طراحی لباس های زیبا محدود می نمایند. شما می توانید از آموزش خیاطی بدون الگو بهره مند شوید. در این حالت می توانید هر طرحی را که در ذهن دارید تولید کنید. برای این موارد باید نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید و معتبر ترین آموزشگاه را برای آموزش خیاطی بدون الگو انتخاب نمایید.

در ابتدایی ترین قدم برای آموزش خیاطی بدون الگو از لباس های ساده شروع کنید

برای آنکه کلاس خیاطی بدون الگو را شروع کنید، بهتر است از موارد پایه و بیسیک استفاده نمایید. برای نمونه بهتر است ابتدا بالاتنه ساده، دامن های فون و … را بدون الگو ببرید. در این حالت می توانید آرام آرام با تغییرات لباس های مدل دار آشنا شویید. در این حالت امکان خرابی لباس و پارچه کمتر خواهد بود. هزینه های شما نیز در این زمان مقرون به صرفه تر خواهند بود. شما به آسانی و تنها با محاسبات ساده ریاضی می توانید بدون الگو اندازه مد نظر این نمونه لباس های ساده را به دست آورید. اگر مغازه دارید بهتر است برروی پارچه افراد دیگر این نمونه تمرین ها را اعمال نکنید. شما باید بعد از آموزش خیاطی بدون الگو برای این موارد اقدام نمایید.

آیا آموزش خیاطی بدون وجود الگو امکان پذیر است؟

در قدم بعدی اندازه گیری دقیقی داشته باشید

نه تنها در خیاطی با الگو بلکه در آموزش خیاطی بدون الگو نیز باید به عنوان یک خیاط ماهر اندازه گیری دقیقی داشته باشید. اندازه گیری دقیق و اصولی می تواند در انتها برشی عالی را برای شما به ارمغان آورد. اگر به تخمین زدن عادت دارید، بهتر است این عادت را ترک نمایید. نحوه اندازه گیری صحیح با متر های خیاطی و محل قرار گیری متر برای اندازه گیری بسیار مهم هستند. اندازه گیری صحیح در کلاس آموزش خیاطی بدون الگو بار دیگر به خیاطان و یا افرادی که اولین بار است خیاطی می کنند، آموزش داده می شود.

 

برای ثبت نام در دوره کلاس های آموزش خیاطی مبتدی تا پیشرفته از طریق سایت پیشکسوتان یا مراجعه حضوری در تهران ،میدان تجریش اقدام نمایید. تلفن های مشاوره ثبت نام در آموزشگاه پیشکسوتان :22706967-22706966

روشی نوین برای جایگزینی الگو

یکی از مواردی که در کلاس آموزش خیاطی بدون الگو به افراد آموزش داده می شود آن است که از کمد لباس های خود شروع کنید. اگر تایم کافی برای کشیدن الگو ندارید، کافی است لباس های قدیمی خود را به عنوان الگو مورد استفاده قرار دهید. شما می توانید قسمت های مختلف لباس خود را از یکدیگر جدا نمایید. در این حالت می توانید از تکه های لباس خود به عنوان الگو همیشگی استفاده نمایید.

برای راحت تر شدن آموزش خیاطی بدون الگو باید چه کرد؟

مانکن مخصوص به خود را بسازید

در قدم بعدی برای آموزش خیاطی بدون الگو بهتر است یک مانکن برای خودتان و با سایز خودتان تهیه کنید. اگر مکرر برای خودتان با سایز خودتان لباس تهیه می کنید، پس قطعا به یک مانکن با سایز خود نیاز خواهید داشت. در این حالت می توانید از متخصصین در آن رشته درخواست کنید تا برایتان یک مانکن بسازند و یا می توانید خودتان آن ها را تولید کنید. قطعا این مورد می تواند آموزش خیاطی بدون الگو برای لباس های پیچیده تر مانند لباس مجلسی را آسان تر نماید.

در آموزش خیاطی بدون الگو چه موردی مهم است؟

یکی از مواردی که در آموزش خیاطی بدون الگو باید در نظر داشته باشید، نوع پارچه انتخابی و بسته به نوع لباس و برش است. در نظر داشته باشید که اندازه های شما نیز در این حالت تغییر می کنند. برای نمونه اگر پارچه کشسان نباشد، باید از یک الی 2 سانت اضافه در زمان برش استفاده نمایید. اگر پارچه کشسان است باید ابعاد اضافه پارچه را کمتر نمایید. در آموزش خیاطی بدون الگو از سوی آموزشگاه این نمونه موارد به شما اطلاع داده می شود.

در ابتدای آموزش خیاطی بدون الگو چه کاری کنیم؟

در ابتدای آموزش خیاطی بدون الگو خود بهتر است از موسلین استفاده کنید. موسلین یکی از پارچه های تمرینی است که خیاطان از آن استفاده می کنند. در این حالت پارچه گران قیمت خود را نبریده اید. شما می توانید در ابتدای آموزش خیاطی بدون الگو خود از این نمونه پارچه ها استفاده کنید تا تجربه کافی را برای برش بدین شکل به دست آورید. در انتخاب پارچه موسلین دقت کنید تا جنسی شبیه جنس پارچه اصلی داشته باشد.

چه لباس های بدون الگو بدوزیم؟

الگو ها را بشناسید

آیا آموزش خیاطی بدون وجود الگو امکان پذیر است؟منظور از آموزش خیاطی بدون الگو این نیست که شما نباید اطلاعاتی در خصوص الگو ها داشته باشید. این نمونه آموزش بدین معنی است که باید ابتدا آموزش خیاطی با الگو را فرا بگیرید. در این حالت می دانید که برش شانه، محل قرار گیری ساسون ها و … کجاست. این موارد می توانند در برش بهتر بدون الگو به شما کمک کنند.

برش های بیشتری را استفاده نمایید

بعد از آموزش خیاطی بدون الگو از زمینه های مبتدی به زمینه های پیشرفته تر بروید. شما بهتر است در این حالت از برش های بیشتری استفاده نمایید. این موضوع سبب بهتر خوابیدن لباس در تن شما خواهد شد. شاید در ابتدا بعد از آموزش، خیاطی بدون الگو برای شما سخت باشد که لباس های برشداری را تولید کنید، اما با گذشت زمان و تمرین و مشاهده الگو ها می توانید آسان تر و به صورت فرضی و ذهنی این محصولات را تولید کنید.

همین امروز برای آموزش خیاطی بدون الگو اقدام کنید

همانطور که در پاراگراف ابتدایی عنوان کردیم، آموزش خیاطی بدون الگو دارای مزیت های فراوانی است. برای نمونه هزینه کمتری را برای آموزش پرداخت می کنید. همچنین در زمان کوتاهی بدون نیاز به الگو می توانید لباس های عالی بدوزید. شما با مواردی که عنوان نمودیم می توانید در رشته هایی مانند طراحی لباس و طراحی دوخت به موفقیت دست یابید. در این زمینه بهتر است عالی ترین آموزشگاه را با عالی ترین اساتید انتخاب کنید.

2 thoughts on “آموزش خیاطی بدون الگو

  1. شیوا سلامت گفت:

    من خیلی دوست دارم آموزش خیاطی پیشکسوتان رو شرکت کنم اما زمانم محدوده چیکار کنم آنلاین آموزش میدید

    1. pishadmin گفت:

      خیلی خوشحالم که این رو میشنوم لطفا با ما تماس بگیرید با وارد شدن به صفحه ارتباط با ما شماره های ارتباطی رو می بینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *